Volvo 945 ta loss kofångare

SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
2 mars 2011 · 176 Inlägg

hej har en volvo 945a och ska ha loss min bak kofångare, hur e lättaste å snabbaste sättet å få av den !? tacksam för svar.

Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
jimmzzan
2 mars 2011 · 1 168 Inlägg

4muttrar, 2st på varje sida till balken. öppna luckorna till baljerna och släpp på 2skruvar på varje sida som håller siderna på kofångaren.

har du röten balk så hade jag släppt på krockbalkarna med

HanzzoN900
2 mars 2011 · 89 Inlägg

Har precis haft av mina kofångare fram och bak för lack. Är ju 940 sedan men precis på samma sätt som jimmzan säger!

Även som han säger med röten balk, det hade jag med och skiten hade ärgat så in i hel... på en sida så jag fick fläcka loss den bara och allt följde med på en sida! Fick sen bygga en egen fastsättning med nya bult och brickor! Var iof tvungen att dra loss plast och allt från kofångar balken. Mkt extra jobb när balkarna är så dåliga som är ett vanligt problem men löste sig smile

callehansson
21 april 2011 · 15 Inlägg

Men den en skruven på balken bara går runt när jag skruvar på muttern har ni något tips på hur man löser det på bästa sätt

callehansson
21 april 2011 · 15 Inlägg

Men den en skruven på balken bara går runt när jag skruvar på muttern har ni något tips på hur man löser det på bästa sätt

callehansson
21 april 2011 · 15 Inlägg

För att man kommer inte åt andra sidan av skruven för den sitter ju innuti plasten

HanzzoN900
21 april 2011 · 89 Inlägg

callehansson skrev:
Men den en skruven på balken bara går runt när jag skruvar på muttern har ni något tips på hur man löser det på bästa sätt

Hade precis samma problem som du och fick offra en! Fick inte loss den ur plasten, bara snurrade. Fick fläcka lite och fästet på baksidan gick ju såklart sönder hmm Men kör med bara en skruv på ena sidan och det sitter bra ändå! Men bästa är ju att hitta ett nytt plast fäste med gängor!

Lycka te smile

callehansson
21 april 2011 · 15 Inlägg

Jaha okej så nu är det bara att såga av skruven med en bågfil smile big_smile

jimmzzan
21 april 2011 · 1 168 Inlägg

callehansson skrev:
Jaha okej så nu är det bara att såga av skruven med en bågfil smile big_smile

kör med vinkelslip, körde med vinkelslip på min.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang