Motorn dog plötsligt och vägrar sedan starta - Seat Ibiza '02

BL
18 juni 2009 · 38 Inlägg

jag gissar på relä för motorstyrdon

Karkanen
20 juni 2009 · 66 Inlägg

BL skrev:
jag gissar på relä för motorstyrdon

Nä, som det står i tidigare inlägg så var det databoxen som pajjade. Men den är fortfarande i verstaden då de måste hitta någon som kan programmera om databoxen.

V.A.G i Enköping kunde inte fixa det. De ska transportera bilen vidare till V-ås.

Goffen Administratör
20 juni 2009 · 2 976 Inlägg

Man behöver inte koda in nycklarna igen bara för att man byter styrboxen däremot måste man radera inlärningsvärdena i immobilizern....

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Karkanen
21 juni 2009 · 66 Inlägg

Goffen skrev:
Man behöver inte koda in nycklarna igen bara för att man byter styrboxen däremot måste man radera inlärningsvärdena i immobilizern....

Jaha, men verkstaden sa att den startar men dör efter nån sekund för att styrboxen inte känner igen nycklarna.

Börjar ju undra ifall de vet vad de gör...

matte3000
27 januari 2011 · 4 Inlägg

Hej.. vart sitter säkringarna ?? eller finns de bara dom tre säkringarna vid batteriet ??

RaggeNo1 Fotograf
28 april 2011 · 316 Inlägg

Har hjälpt min polare med något som låter som exakt samma fel. Ibiza 01 1.4 16v.. Vi åkte till en av verkstäderna här och de sa att om tempmätaren lägger av på dem kan motorn läggaav och vägra starta.
Vi ska bogsera dit den imorgon och förmodligen är det det som är felet, då de bytt exakt samma sak på en -02 igår...

Så prova att byta tempmätaren... Synd bara om det är den och du lagt tusentals kronor på annat..

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang