Rimligt pris för garageplats i centrala Växjö?

ezzet84
21 februari 2011 · 1 Inlägg

Har två stycken garageplatser över á 35 kvadrat, mekvänlig miljö där man även kan få låna tvättredskap och vissa polerverktyg. Egen del i hus rätt avsides så framtida kunder inte lär störa någon, har varit en gammal verkstad!
Är det rimligt att ta 2000kr per plats eller är detta för mycket även inne i Växjö centralt?
Vad kan annars vara det som spelar mest in när man ska hyra garageyta? Är som ni förstår nybörjare! smile

nimbe
4 maj 2011 · 23 Inlägg

2000sek / månad eller per halvår/år ?

Sierra Alpha Seven Charlie Delta Uniform
Volkswagen Bubbla Typ 1 1500 "Typ 1 Adolf Edition" (1970)
M2
4 maj 2011 · 111 Inlägg

Jag betalar 1720:-/månaden för 40-45kvm i ett hobby garge i centrala malmö! där ingår el, vattan, luft, svets samt gas, tvättplatta, allmän meck yta med press, blästerskåp och bänk till de som inte har bänk på sin egen plats!

Det kanske hjälper dig att få en uppfatning smile

MVH
M2

Porsche 911 "Carrera 4" (1990)
PoulZen
4 maj 2011 · 772 Inlägg

Allt är väll rimligt om du hittar någon som vill betala det. Jag skulle personligen aldrig betala så mycket.
Ett garage som jag kan hyra till min bostad skulle kosta 300kr/mån för varmgarage.
Visserligen kan man inte meka så mkt i det då, men 2000kr i Växjö låter mycket.
Jag tror nog inte du kan ta över 1000kr/mån om inte en komplett verkstad i stort sett finns att låna.

nimbe
4 maj 2011 · 23 Inlägg

Jag har kollat runt lite.

200-500:-/mån brukar vara vanligt, beroende på utrustning och mekmöjligheter förstås. smile

Oavsett vilket så är jag ute efter en plats att kunna vårda och försköna min Amazon. Tanken är väl att ha den upppallad för att kunna utföra en smärre ombyggnation.

Senast redigerat av nimbe (4 maj 2011)

Sierra Alpha Seven Charlie Delta Uniform
Volkswagen Bubbla Typ 1 1500 "Typ 1 Adolf Edition" (1970)
zippo Drygare än Yes
4 maj 2011 · 112 Inlägg

Dom garagen jag varigt med och hyrt kring Växjö har kostat mellan 800:- till 1200:- /mån.

Audi S4 "Bi-Turbo Avant" (1998)
nimbe
4 maj 2011 · 23 Inlägg

Det va som fan. Dom polare jag har snackat med som har hyrt garage för båge eller bil i växjötrakten har max betalat 500. 800-1000 för vinterförvaring mellan okt/nov - april/maj, men då har det bara varit ren förvaring. Men det är ju klart, är det gott om plats så betalar man ju gärna en extra slant för det. Och dom garagen dom hyrde hade typ 2 eluttag och en lysrörsarmatur i taket. smile

Sierra Alpha Seven Charlie Delta Uniform
Volkswagen Bubbla Typ 1 1500 "Typ 1 Adolf Edition" (1970)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang