Höja laddtrycket i/på/från en (skruv)kompressor?

malaguti_fabbe Exporterad Colombian
5 maj 2011 · 812 Inlägg

Letat igenom 7-8 trådar men inte hittat något rakt svar.

Nyligen satt mig in lite mer hur en kompressor beter sig i verkligheten, inte bara på Wikipedia tongue

Så nu är min fråga hur man ändrar trycket i dem smile

Bara att byta remhjul? mindre, eller större för högre tryck?

Stridh
5 maj 2011 · 67 Inlägg

mindre drev = kompressorn snurrar ett varv fortare = mer luft och högre laddtryck.

MEN sätter man på för litet drev så övervarvar kompressorn och blir bara varm wink

BMW E36 Coupe "Turbo" (1994)
ekelund88
5 maj 2011 · 2 656 Inlägg

malaguti_fabbe skrev:
Letat igenom 7-8 trådar men inte hittat något rakt svar.

Nyligen satt mig in lite mer hur en kompressor beter sig i verkligheten, inte bara på Wikipedia tongue

Så nu är min fråga hur man ändrar trycket i dem smile

Bara att byta remhjul? mindre, eller större för högre tryck?

mindre drev mr;)

ekelund88
5 maj 2011 · 2 656 Inlägg

malaguti_fabbe skrev:
Skitskoj killar, era åsikter har ja redan hört, jao wink

men våra åsikter är rätt smile

wille_k
5 maj 2011 · 138 Inlägg

Stridh skrev:
mindre drev = kompressorn snurrar ett varv fortare = mer luft och högre laddtryck.

MEN sätter man på för litet drev så övervarvar kompressorn och blir bara varm wink

bättre svar än så är svårt att få smile

Ford hot rod 3w "Little Green Frog" (1932)
Stridh
5 maj 2011 · 67 Inlägg

wille_k skrev:

Stridh skrev:
mindre drev = kompressorn snurrar ett varv fortare = mer luft och högre laddtryck.

MEN sätter man på för litet drev så övervarvar kompressorn och blir bara varm wink

bättre svar än så är svårt att få smile

+1

BMW E36 Coupe "Turbo" (1994)
Stridh
5 maj 2011 · 67 Inlägg

Kalle har tydligen skruvat med golfen lite för många timmar i vinter ;p

BMW E36 Coupe "Turbo" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang