Rostanmärkning på 940 vid besiktning

RobinJacobsson
24 maj 2011 · 88 Inlägg

Tja, jag besiktigade bilen idag och fick anmärkning på rost i ett par bärande balkar.

Dels sidorna (tröskellådorna) och tvärbalken. Jag undrar vad det kan kosta att åtgärda det här.

Jag har precis lagt ut:

1300 Ny lambda sond
1000 Nytt avgassystem
1400 Ny vindruta
1500 Nya stötdämpare

På en 940 Kombi (-95) som gått 37.000 mil, så min fråga är om det är värt att åtgärda sista punkterna och behålla ett tag till, eller sälja i befintligt skick och vad jag isåfall skulle kunna få för den?


Tacksam för tips! Mvh. Robin




Annoneringen i ditt inlägg är raderat, sådant är ej tillåtet på garaget.org.
Mvh Tommy, Moderator

Senast redigerat av te_wik (24 maj 2011)

Hilmer
24 maj 2011 · 1 792 Inlägg

Lägg ett par tusen till så har du ju en bil som går ett år till för relativt vettiga pengar, att försöka sälja i befintligt skick och obesiktigad genererar inte i nån större förmögenhet;)

dahlens SÄNK MER!
24 maj 2011 · 389 Inlägg

med tanke på att du redan lagt ut såpass mycket så tycker jag att du ska fixa fram någon som svetsar rosten åt dig. hittar du någon som kan göra det privat så blir det billigare med. tyvärr så får man inte så mycket för en volvo med 2or och 37000 mil på mätaren

Volvo 240 GL "Max" (1988)
RobinJacobsson
24 maj 2011 · 88 Inlägg

Vad tror du att det uppskattningsvis kan komma att kosta att åtgärda detta?

RD_87 Skrotsamlare
24 maj 2011 · 4 031 Inlägg

Utan att ha sett det är det svårt att säga en siffra men jag skulle inte röra det för minde än 3K.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Bensinskallen P o r s c h e
24 maj 2011 · 1 700 Inlägg

Trösklarna är ju megamög att börja gröta i, tvärbalken är ju inte så farlig, men som sagt omöjligt att säga när man inte sett det! Och det brukar alltid finnas mer rost än vad som syns

Bara åka till en verkstad och fråga om en liten offert. Är det bra pris ta det! Slutnotan får ju dessutom inte avvika mer än 15%, eller vad det var, ifall jobbet var lite jobbigare än de trodde roll

Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
RobinJacobsson
24 maj 2011 · 88 Inlägg

Oj, okej... jag hade hoppats på högst 1500-2000, men så är det ju alltid.. blir alltid dyrare än vad man tror tongue

Tack för era svar ^^

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang