Vart mäter Apexi ECU spänningen ifrån? 410hk Mr2 turbo

gamlingen
24 maj 2011 · 5 198 Inlägg

Zand skrev:
Om Jag kopplar så som du sa, och om spänningen ökar, är det fel på generatorer eller jordfel?

Jordfel

Zand
30 maj 2011 · 273 Inlägg

Ny uppdatering. Jag.har mätt batteri spänningen med avstängd motor, då visa de 12.2 volt . Sedan starta ja bilen och då visa de mellan 13-14volt. Uppmätt med multimeter. Ett tecken på att generatorn laddar. Nu undrar Jag vart ECU visar spänningen ifrån för på hand kontrollen visar de 5v med avstängd motor och ca 9 med motorn igång.

Expoze
31 maj 2011 · 2 024 Inlägg

Antar att det är något liknande en sån här du har? http://www.nengun.com/apexi/power-fc-hand-controller

Det är ju en motorstyrning som troligen även styr tändningen och spänningen den visar är helt enkelt spänningen hela enheten matas med.
Du får kolla vart den är inkopplad helt enkelt, troligen har du någon dålig kontakt där, eller en glapp säkring eller liknande.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
Zand
1 juni 2011 · 273 Inlägg

Den är en sån Jag har precis. Vart bör Jag börja felsöka när de gäller låg spänning till Ecu?? Kan de finnas nåt relä som skickar ut ström eller är det en säkerhets säkring som kanske gett sig?

Expoze
1 juni 2011 · 2 024 Inlägg

Det är ju inga originalgrejor utan någon som monterat detta nån gång under senare år, du får troligen leta rätt på var själva boxen sitter och sen följa trådarna från den och se vart de tar vägen. Jag skulle gisssa på en dålig jordanslutning faktiskt.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
christofer_k Vorsprung durch Technik
2 juni 2011 · 2 432 Inlägg

Ohm  mät mellan batteri pol och generator hölje  och samma sen på +  och skriv sen värdena hit  kolla åxå  jordfläta/kabel mellan motor och chassi hur den ser ut..  sj har jag nu 3 jordkablar mellan  chassi och motor

Zand
2 juni 2011 · 273 Inlägg

Problemet löst!!!!! Batteri plus kabeln var av 'under' tejpen... går som en dröm nu och har bra med ström till ECU. tack för allas hjälp. Lås tråd

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang