Focus svarar inte på gaspådrag

killercow
31 maj 2011 ·

Körde en kortare sträcka idag. tog max 15min. stannade bilen i ca 10 min och skulle sen iväg. när jag körde iväg märktes inget. men när jag skulle iväg vid första korsningen så vill den inte alls.
Svarar inte på gasen utan riktigt segar sig iväg även fast den har 1:an i å full gas med kopplingen uppe. betede sig så hela vägen hem ca 15min. yikes

AC var på men inte fullt. steg 1 av 4. ingen skillnad när ja stängde av den.
Luftfillter nyligen bytt
Olja + filter nyligen bytt och kollat oljenivå
Kylvätskan är ok
Bränslefilter nyligen bytt
Tänstift ca 1 år gamla bara.
Bra batteri å generator.
Luftfillter nyligen bytt.

Har inte bettet sig så här förut. Inga varningslampor lyser. Å vi snackar inte om att den gick lite segt. utan att den näst intill dog med kopplingen uppe. inget problem när man kommit upp i fart med att axellerera

Alla tips på vad felet kan vara är välkomna
smile

pat
31 maj 2011 · 132 Inlägg

Posta på Focusklubbens forum också, dom brukar ha span på det mesta.
Så får du lite mera input tänkte jag smile
http://club.ffcs.se

killercow
31 maj 2011 ·

pat skrev:
Posta på Focusklubbens forum också, dom brukar ha span på det mesta.
Så får du lite mera input tänkte jag smile
http://club.ffcs.se

Trissta med att posta nått där är att man i de flesta fallen enbart får svar att man ska söka i forumet efter problemet.

volvonisse440 yrkeschaufför
31 maj 2011 · 709 Inlägg

killercow skrev:
Körde en kortare sträcka idag. tog max 15min. stannade bilen i ca 10 min och skulle sen iväg. när jag körde iväg märktes inget. men när jag skulle iväg vid första korsningen så vill den inte alls.
Svarar inte på gasen utan riktigt segar sig iväg även fast den har 1:an i å full gas med kopplingen uppe. betede sig så hela vägen hem ca 15min. yikes

AC var på men inte fullt. steg 1 av 4. ingen skillnad när ja stängde av den.
Luftfillter nyligen bytt
Olja + filter nyligen bytt och kollat oljenivå
Kylvätskan är ok
Bränslefilter nyligen bytt
Tänstift ca 1 år gamla bara.
Bra batteri å generator.
Luftfillter nyligen bytt.

Har inte bettet sig så här förut. Inga varningslampor lyser. Å vi snackar inte om att den gick lite segt. utan att den näst intill dog med kopplingen uppe. inget problem när man kommit upp i fart med att axellerera

Alla tips på vad felet kan vara är välkomna
smile

fasran hadde samma fel på sin opel vivaro, och det visade sig att det var jordningen på batteriet som stog för det, bilen bette sig fel pga stöld skydd eller liknande, bilen gick knappt upp för uppförsbacke och i ca 10-15 kmh på rakan.,

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
volvo142-73
31 maj 2011 · 385 Inlägg

Åk till närmaste ford verkstad och läs ut felkoder. Finns mängder med komponenter, kablar, kontaktstycken som kan vara felet.
Jag tycker det låter som en gaspedalslägesgivare det är fel på. Om det är vajerstyrd gas så har det nått med gasspjället att göra skulle jag tro.

MVH

Bullen1 Tekniker
2 juni 2011 · 345 Inlägg

Kolla först så det inte är stopp i avgassyetemt, katten brukar geupp...

Det man inte dör av gör ont.
killercow
2 juni 2011 ·

efter att bilen kallnat ordentligt så har felet inte visat sig igen.

vart på ford å kikat på datorn å den visar inget fel eller att de skulle vart nått

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang