Alpine iDA-x001 problem

Lewmpz
4 juni 2011 · 108 Inlägg

Tjena !

Har ett litet problem med min Alpine huvudenhet, den känner inte av en hårddisk. Är det någon som vet hur stora hdd's denna HU känner av ? HDD'n är en Samsung s2 320gb och disken slår igång men stereon säger bara " no usb device " . Funkar prima med min egen 8gb usb sticka och hårddisken funkar bra på andra alpine enheter.

Tacksam för svar !

BMW 523i (2011)
shibbby
4 juni 2011 · 11 Inlägg

skicka ett mail till alpine och fråga

Jim_s
5 juni 2011 · 15 Inlägg

Ska den fungera med hårddiskar? Kan annars vara så att den bara har stöd för vissa filsystem. Usbminnen är t.ex oftast FAT32 eller liknande och hårddiskar brukar vara NTFS. Så testa formatera om den i FAT32.

Jimmu
5 juni 2011 · 744 Inlägg

Har samma stereo som dig och har även jag haft lite problem med uppspelning av vissa låtar via ett USB-minne.
När jag istället la in låtarna på min Ipod så fungerar det klockrent.

Du ska man veta att det är samma mp3-fil som lades över också.

Lewmpz
6 juni 2011 · 108 Inlägg

Jimmu skrev:
Har samma stereo som dig och har även jag haft lite problem med uppspelning av vissa låtar via ett USB-minne.
När jag istället la in låtarna på min Ipod så fungerar det klockrent.

Du ska man veta att det är samma mp3-fil som lades över också.

Jo jag har också detta problem och det är exakt likadant , en låt blir "unsupported" genom usbn men funkar felfritt i iPhonen =S

BMW 523i (2011)
christofer_k Vorsprung durch Technik
6 juni 2011 · 2 432 Inlägg

Jim_s skrev:
Ska den fungera med hårddiskar? Kan annars vara så att den bara har stöd för vissa filsystem. Usbminnen är t.ex oftast FAT32 eller liknande och hårddiskar brukar vara NTFS. Så testa formatera om den i FAT32.

hårdisken jag har har jag kört på 2 tidigare alpine spelare å den är formad med fat 32  men funkar inte på idaxen :S

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang