Stereo problem i Audi A4 DELII

AmaXon Dit solen aldrig når
9 juni 2011 · 163 Inlägg

Hänvisar till tidigare foruminlägg: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=207955

Nu när bilen har används betydligt mera har problemet visat sina unika sidor som jag tycker är lika lustiga som irriterande.

På dagen funkar stereon kanon bra och på kvällen/natten är den stendöd för att sedan starta upp följande morgon.

För några veckor då bilen användes till och från en fest och jag tände lampan i bilen i hopp om att hitta min försvunna tändare så startade stereon. Detta fascinerade inte mig speciellt då jag antog att stereon var kopplad till lampan. Morgonen efter så startar stereon utan problem oavsett om lampan är på eller av.

Testar kvällen efter med att slå på lampan (utifall det bara var en slump) och stereohelvetet startar. Har även senare upptäckt att stereon dör när jag kör i tunnlar och även in parkeringshus ( där ljuset är begränsat och även i dessa situationer funkar det att tända lampan)

Har jag alltså köpt en helt Unik miljövänlig stereo som endast tar ljus som energi källa?
Eller är det bilen?

Tacksam för svar

/ Bör lägga till att stereon har vart på lagning och kom tillbaka som felfri.

Med vänliga Hälsningar

Audi A4 1.8T "Tyskan" (2002)
AmaXon Dit solen aldrig når
9 juni 2011 · 163 Inlägg

Har ingen bild på kablaget men hur löser man detta problemet och varför är det kopplat på detta sättet?

Audi A4 1.8T "Tyskan" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang