Volvo v70 : skruva ur inredning.

norlingen
17 juni 2011 · 51 Inlägg

hallå. har problem att få bort både ratt och den under delen av instrument panelen som är i mestadels plast. låssat varenda torx. tagit bort mätarhuset och handbroms panelen. resten sitter löst förutom vid rutan. och ratten måste bort pga av bågen i plast som sitter i instrument panelen. vore kanon om nån förklara hur ja gör snarast då de kommer en imorn och ska hämta grejjorna. smile

putte16v
17 juni 2011 · 440 Inlägg

Ratten har du 2 torx från baksidan. Vrid ratten 90grader åt sidan så ser du hålet på baksidan.
Då får du loss airbagen i mitten och sen sitter själva kringlan med en centrumskruv.

Har för mig det var så i alla fall. Koppla ur batteriet ett tag innan så det inte händer en olycka med airbagen..

Volvo S70R "Det svenska guldet" (1998)
norlingen
17 juni 2011 · 51 Inlägg

tack smile ska titta på de snart. airbag ur funk. och inget batteri i smile men resten då ? känns som plasten sitter fast vid framrutan ?

putte16v
17 juni 2011 · 440 Inlägg

Menar du täckpanelen eller plasten på sidorna om stereon osv neråt fötterna?

Täckpanelen är den som jag tagit bort på denna bilden
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21584/970953_s80icb.jpg

Volvo S70R "Det svenska guldet" (1998)
norlingen
17 juni 2011 · 51 Inlägg

exakt sådär långt har ja kommit smile fast panelen vid handbromsen är borta. hur får ja bort resten ? sitter löst förutom framme vid rutan.

putte16v
17 juni 2011 · 440 Inlägg

Jag har inte rivit mer än sådär då det var överdelen jag ville byta.
Men i ett använbart program som jag har så verkar det som att man ska lossa dräneringsrännan vid vindrutetorkarna. För under den sitter ett stativ till torkarmotorn och det stativets skruvar går in till instrumentbrädan och håller den också.

Volvo S70R "Det svenska guldet" (1998)
norlingen
17 juni 2011 · 51 Inlägg

tack så mkt smile ska titta upp de imorgon. regnar nu och de vill ja då inte skruva i.

putte16v
17 juni 2011 · 440 Inlägg

norlingen skrev:
tack så mkt smile ska titta upp de imorgon. regnar nu och de vill ja då inte skruva i.

Förstår det tongue

Sen verkar det sitta torx lite här och där men sånt brukar lösa sig tillslut.
Lycka till!

Volvo S70R "Det svenska guldet" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang