Stjäla Passat utan nyckel? HJÄLP!

Solrosen
18 maj 2011 · 16 Inlägg

Noxxer skrev:
Det går att starta nästan alla bilar utan nyckel. Finns utrustning för att koppla förbi tex EWS III och 4 på Bmw bilar.

Det finns utrustning som säljs över nätet som du kan ta random mercedes/bmw/audi upp till årsmodell 11 och pilla med sen 30 min åka därifrån.... utan nyckel.

Denna utrustning är dock extremt dyr och kan tänkas att endas stora ligor har råd med sådan utrustning. Du behöver ju trots allt knycka minst 1 bil för att gå +-0 på inköpet wink

Tja :-) Men efter en bil så är ju allt annat + affär! Förstår att vår bil inte är av värde, men som någon skrev- de tänkte kanske ta delar men avbröts..

OCH-De som ha denna utrustning är ju kriminella.. så varför skulle de inte kunna använda utrustningen till annat också.. tex. stjäla en mindre värd bil (som försäkringsbolaget/polisen såklart inte orkar göra någon vidare undersökning på som tex. DNA, fingeravtryck osv) för att sedan göra inbrott någon annanstans och frakta detta... eller ta sig till en annan plats för att stjäla en jättedyr bil... sedan dumpa vår "billiga" bil utan skador för då vet de att ingen vidare undersökning görs på den!

JUSTer
18 maj 2011 · 451 Inlägg

min vän, du borde se fransk maffia, där ser du hur de hela går till..

dokumentär.

Senast redigerat av JUSTer (18 maj 2011)

matteeee Ingen himmel är så blå som min
19 maj 2011 · 2 972 Inlägg

Solrosen skrev:
Jag är en hon- och kan, som ni säkert kan utläsa, väldigt lite om bilar! De är ett transportmedel för mig:-)och nu tar jag mig inte till mitt jobb som är väldigt viktigt + att jag inte kan hämta vår son på dagis.

Fattar inte att försäkringsbolaget inte ser att jag/vi inte har någon vinning i detta :-) Få tillbaks bilen hel förrutom trasiga lås + en repa.. vad tjänar vi på det????? Jo- Obehag, sömnlöshet, en nervös liten son, 9000:- fattigare, en bil på verkstaden 3 mil bort med dubbdäck som måste ställas på + att den måste besiktigas (för vi hade en tid för någon vecka sedan) och det är tydligen omöjligt att få en tid för besiktning- KUL? NOT!

Jo- vi skall överklaga men som jag tidigare skrev så MÅSTE vi tydligen ha bevis på hur den stals!

Alltså, detta var ju er 3e-bil och ni hade råd att köpa en ny - nog kan du hämta sonen med någon av de andra två bilarna?

Omöjligt att få en ny bes.tid? Nej, inte alls! Verkligen inte alls omöjligt.

Ifrågasätt varför bolaget säljer en stöld-försäkring när bilen inte går att stjäla och dom vägrar ersätta när den har stulits. Hävda (läs: kräv) att ni vill ha tillbaka pengar för den delen på alla era bilar för alla år om dom nu säljer en tjänst som inte har något värde. Det lär bli ungefär samma summa som en gammal Passat är värd, om ni har tre bilar och har haft dom ett tag smile
Sen byter ni bolag till ett vettigare! Vilket bolag är det?

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Solrosen
19 maj 2011 · 16 Inlägg

Det var en kompis som sade att det var jättesvårt att få en besiktningstid.. har inte kollat upp detta ännu.. det är säkert inget problem... bara tidskrävande att rodda allting när man jobbar mycket!

Solrosen
19 maj 2011 · 16 Inlägg

Jag tänker överklaga först innan jag målar ut vårt försäkringsbolag. Har förstått nu att det i stort sett alltid går till såhär. De väljer såklart den enklaste lösningen för att slippa betala ut pengar, vad som förvånar mig är att de kostar på teknisk undersökning men de bryr sig inte om att kolla upp vilka vi är vad vi tjänar, vad vi jobbar med osv.

Förstår absolut, utifrån att det finns många skummisar där ute som sysslar med oseriösa bilstölder, att de är vaksamma. Men, rätt skall vara rätt, och försäkringar skall ge ersättning för det man har försäkrat- självklart bara så länge det inte ligger annat bakom!

matteeee Ingen himmel är så blå som min
19 maj 2011 · 2 972 Inlägg

Vem man är, vad man tjänar och vad man jobbar med spelar ingen som helst roll. Tillfället gör tjuven och den hederligaste kan göra dumma saker ibland.
Men jag kan tycka att dom borde bevisa att bilen INTE forslats bort för att sen ha blivit utsatt för missyckade start-försök snarare än att du ska bevisa att någon stulit den "fast det inte går".....

Nu har jag aldrig (hittills) fått en bil stulen (ta i trä) men jag har haft att göra med olika bolag i andra ärenden och det finns bättre och sämre företag som pysslar med sånt här. Ett råd är att byta bolag på ALLT (hus, bilar, personer, husdjur osv) om dom inte sköter sig.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
granadadr
19 maj 2011 · 7 298 Inlägg

ja man kan ju frakta bort den smile en firma här i stan blev utsatta för det,, en volvo V70 med imobilizer försvann,, förmodligen i en lastbil,,,

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Evil_E
19 maj 2011 · 111 Inlägg

Solrosen skrev:
Förstår absolut, utifrån att det finns många skummisar där ute som sysslar med oseriösa bilstölder

Muahaha!! Det är ett stort problem detta med alla oseriösa bilstölder! lol

Time is never wasted when you’re wasted all the time.
BMW 330 d XD Touring "-Come Clean Edi .3-" (2013)
gamlingen
19 maj 2011 · 5 198 Inlägg

Evil_E skrev:

Solrosen skrev:
Förstår absolut, utifrån att det finns många skummisar där ute som sysslar med oseriösa bilstölder

Muahaha!! Det är ett stort problem detta med alla oseriösa bilstölder! lol

Finns det seriösa bilstölder ?

Evil_E
19 maj 2011 · 111 Inlägg

gamlingen skrev:
Finns det seriösa bilstölder ?

Tydligen! :-)

Time is never wasted when you’re wasted all the time.
BMW 330 d XD Touring "-Come Clean Edi .3-" (2013)
Solrosen
21 juni 2011 · 16 Inlägg

Hej,

Vill bara meddela hur det gått med vår bil. Vi fick ju avslag- sedan fick vår verkstad (där bilen stod) in en likadan Passat- stulen på exact samma sätt i samma stad. Verkstaden ringde vårt försäkringsbolag som sedan ringde oss för att meddela att de omändrat sitt beslut pga. detta!!

Sjukt att det krävdes en likadan bil på samma verkstad- jag slår vad att om jag ringt runt till ett antal andra verkstäder så hade jag hittat fler passater stulna på samma sätt! Hur som helst- nu är bilen åter- dock med ett antal skavanker som verkstaden inte tog hand om som jag måste reklammera.

Här segrade i alla fall rättvisan till slut- skönt även om obehaget inte är fråntaget oss :-(

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang