S40n coilovers

rahmbo88
23 juni 2011 · 30 Inlägg

Hej! Funderar på att sätta på coilovers på min t5a. Tänkte höra om någon har liknande och se om det funkar med min däckprofil. Jag har nu 18" fälg med 225 40 däck. Och om jag Max sänker med 70mm fram och 60 bak? Funkar det? Någon som har desamma? Har nämligen 4 nyskick sportcontact 3. Trist att köpa nya då tongue vill inte att de skrapar när jag svänger smile

Tacksam för svar wink
/Ralle

spokenratt
23 juni 2011 · 3 860 Inlägg

Bör väl inte vara några problem, hur mycket du kan sänka märker du men atagligen mer än vad sänkfjädrarna som finns att köpa. Men 70 fram låter mycket tycker ja sänkfjädrar har jag sett max 40mm men oavsett bör du få ner den förbi det iaf..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
rahmbo88
23 juni 2011 · 30 Inlägg

jo de ju coilovers ja ska sänka med, för att få ner den mera, den är redan sänkt med fjädrar 30mm nu.. tycker de är lite högt smile

spokenratt
23 juni 2011 · 3 860 Inlägg

ja håller me, 30 ser lite lite ut på dom. Har hittat 40 som mest som sagt men okänt märke så coils får det vara om du vill ha lägre, men jag tror det funkar fint. Ta en titt på elevate's sida. Dom har sänkt en del av sina biler men coils o det ser fiiiint ut! http://www.elevatecars.com/ kolla under showcars och under s40 så ser du.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
rahmbo88
23 juni 2011 · 30 Inlägg

Okej, fna va sjysst, ska genast kika in sidan big_smile Tack ska du ha, hare gott!

Oscarius
23 juni 2011 · 23 Inlägg

jag kör med H&R coilovers, 19x8 fälgar , 215/35 däck,
H&R coilovers sänker 30-60mm fram 20-50mm bak.

har du ofta flera passagerare bör du inte sänka så mycket för då kommer det ta i.
samt att på den nyare S40 modellen kan man inte ställa in camber på bakhjulen vilket
kan ge en rolig vinkel på bakhjulen smile

hoppas detta var till någon nytta smile

spokenratt
24 juni 2011 · 3 860 Inlägg

Oscarius skrev:
jag kör med H&R coilovers, 19x8 fälgar , 215/35 däck,
H&R coilovers sänker 30-60mm fram 20-50mm bak.

har du ofta flera passagerare bör du inte sänka så mycket för då kommer det ta i.
samt att på den nyare S40 modellen kan man inte ställa in camber på bakhjulen vilket
kan ge en rolig vinkel på bakhjulen smile

hoppas detta var till någon nytta smile

Jag tror dock att det läckra företaget elevate har en lösning på cambern med wink
http://www.elevatecars.com/S40-Adjustab … amber-Arms

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Oscarius
24 juni 2011 · 23 Inlägg

jodå det har jag full koll på smile
inväntar leverans, dock är jag osäker på vad som gäller vid besiktning?

rahmbo88
24 juni 2011 · 30 Inlägg

Allright! Jo, de kan visserligen va dumt att sänka mera, annars blir det som polarn, kan inte hämta dig, kan bara vara 4a tongue Den är för låg.
Men tack för alles wink Kollar och tänker lite helt enkelt tongue

spokenratt
24 juni 2011 · 3 860 Inlägg

Oscarius skrev:
jodå det har jag full koll på smile
inväntar leverans, dock är jag osäker på vad som gäller vid besiktning?

Gött! haha, SBP kan dra åt (pip) ! Ja tror inte dom kan säga ett dugg i detta fallet faktiskt. Tror inte ens dom ser skillnad på elevate o org! Har man inte helt störd camber så tror ja som sagt inte dom märker det.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang