Problem med dubbel förgasare Amazon

Putteee
28 juni 2011 · 193 Inlägg

Hallå,

Jag har problem med dubbla strombergare ena förgasaren är lite knepig när bilen är kallt betéer sig förgasarna som dom ska men när bilen har gått en stund, så kanske man gasar till eller ja så fort man är över 2000 varv så lägger sig bilen på 1300rmp sen åker inte trötteln ner på den längst ut har kollat det mesta men ger sig om man tvingar ner den i varv men kommer tillbaka så fort man varvar till igen. det låter som den ena suger i sig grymt mycket mer än andra så testade att ställa den inget hände.

Kollat.

Membranet
Läckage
kollat så grenröret ligger tätt emot.
tröttlarna går riktigt lätt
Olja är det i dom
Nålarna raka
spjällena
gasen

Jag har slut på ideér nu faktiskt , förgasarna kommer från 140 tror någon sa att det fanns orginal men vet inte om det stämmer.. Hållt på i 2 månader med bara dessa och det värkar ju inte bättre än att slänga dom. Så om någon har en idé tveka inte skulle bli galet glad om ja fick detta till att funka som det ska

Senast redigerat av Putteee (28 juni 2011)

Volvo 940 ltt "Pysen" (1997)
Volvo Amazon "RedBlock" (1965)
PHrnfeldt Sheik Yerbouti
28 juni 2011 · 1 899 Inlägg

Kan ingenting om förgasare av den typen och mycket lite rent generellt. Men jag vet att du behöver beskriva åtminstone hur bilen beter sej och vad som gör förgasaren kenpig för att någon ska kunna hjälpa dej.

EDIT: Såg precis när jag postat inlägget att du lagt till mer info. My bad!

Senast redigerat av patrikhornfeldt (28 juni 2011)

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
Putteee
28 juni 2011 · 193 Inlägg

patrikhornfeldt skrev:
Kan ingenting om förgasare av den typen och mycket lite rent generellt. Men jag vet att du behöver beskriva åtminstone hur bilen beter sej och vad som gör förgasaren kenpig för att någon ska kunna hjälpa dej.

EDIT: Såg precis när jag postat inlägget att du lagt till mer info. My bad!

Joo var lite för snabb på enter när ja gjorde tråden stod bara ett H först tongue

Volvo Amazon "RedBlock" (1965)
Volvo 940 ltt "Pysen" (1997)
Funrider
29 juni 2011 · 82 Inlägg

Du ska ha fjädrar på var sida av förgasarna (längst bak på motorn, längst fram på motorn )som sitter från "gasaxlen" på förgasaren till pinnbulten på insug avgas. Hade precis samma problem på min igår, den ena fjädern var för slack så jag satte dit en ny och viola, tomgång på 650 rpm !!

Mvh Nicke

Putteee
29 juni 2011 · 193 Inlägg

Funrider skrev:
Du ska ha fjädrar på var sida av förgasarna (längst bak på motorn, längst fram på motorn )som sitter från "gasaxlen" på förgasaren till pinnbulten på insug avgas. Hade precis samma problem på min igår, den ena fjädern var för slack så jag satte dit en ny och viola, tomgång på 650 rpm !!

Mvh Nicke

Glömt skriva men ja har kollat det med tongue

Volvo 940 ltt "Pysen" (1997)
Volvo Amazon "RedBlock" (1965)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang