855 2.0 t5 går inte att starta.. Hjälp..

effective
29 juni 2011 · 4 Inlägg

Bilen har gått helt perfekt tills i onsdags då jag åkte och skulle handla, bilen gick vanligt och jag åkte ner till centrum.

Efter en timme när jag kom tillbaka så startade bilen i nåra sec o så dog den. Försökte igen o de va samma sak, precis som om soppan var slut. Jag trodde det var bränsle pumpen eftersom den inte lät när jag vred på tändningen.

Har fått låna en Wallbro Gss 342 som är helt ny men det funkar fortfarande inte. Har testat med startgas, då går den igång i några sekunder men så dör den igen. Så ja tror inte att det är något fel på motor eller tändsystemet.

Det fanns en liten relä exakt innan min bosch bränsle pump. Ska jag ha kvar den när ja kopplar 342:an eller ska den bort.

hjälp snälla smile

gr44
29 juni 2011 · 26 Inlägg

har du nå felkoder?

effective
29 juni 2011 · 4 Inlägg

Får inga felkoder

effective
29 juni 2011 · 4 Inlägg

Idag var jag nere vid bilen. Varje gång ja vrider på tändningen så går säkringen till bränsle pumpen.

Testade att byta säkring och samma sak hände.
Plus att färddatorn typ slutat funka. inget syns.

Hjälp!

effective
30 juni 2011 · 4 Inlägg

Problemet är borta nu, tror jag iallafall smile
Var nere och skulle starta bilen o då fick bränslepumps säkringen.

Testade igen me en ny säkring "15A" o då gick den igen. "färddatorn var helt död också, vet inte varför."

Satte i en 25A säkring o vred om, plötsligt startade bilen:)

Har kört 6-7 mil idag utan något minsta problem:)

Förutom att det låter konstigt från högtalarna som är kopplade till en förstärkare, men det lät så innan pumpen pajja.

Tror att ström kablarna är nära signal kablarna nån stans i bilen. Eller så är signal kablarna förstörda.

Tack för hjälpen allihopa smile

Senast redigerat av effective (30 juni 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang