Strombergförgasar inställning!

kjellberg91
22 juni 2011 · 35 Inlägg

hej!
har införskaffat mig en volvo amazon 67a med en b20 motor och en enkel Stromberg förgasare.
Jag har bytt alla bränsle ledningar på bilen samt monterat dit ett bränslefilter. bilen startar men går inte alls på tomgång men ger jag han halvgas går han upp i 2000varv men på  tomgången dör den direkt. membranet är helt och det är lagom med olja i förgasaren också. vad kan det vara för fel och hur ställer man in förgasaren?

Mvh viktor

RainaX
22 juni 2011 · 63 Inlägg

Hör med Thomas på TB i ålem?

Volvo C30 II D4 "summum" (2012)
Nissan 200sx "Lady in red" (1993)
alexbenhard Hemlig Agent
22 juni 2011 · 1 115 Inlägg

RainaX skrev:
Hör med Thomas på TB i ålem?

.
Hade det varit problem med motorstyrningen på 855:an hade han säkert kunnat hjälpa dig.

Inte för att vara sån men jag tror inte det är hans grej med förgasare...

kjellberg91
22 juni 2011 · 35 Inlägg

alexbenhard skrev:

RainaX skrev:
Hör med Thomas på TB i ålem?

.
Hade det varit problem med motorstyrningen på 855:an hade han säkert kunnat hjälpa dig.

Inte för att vara sån men jag tror inte det är hans grej med förgasare...

håller nog med alex där lite han håller mest på med nyare bilar ju.

RainaX
22 juni 2011 · 63 Inlägg

dem har ju hjälpt till att bestycka lite weber förgasare i någon rallybil mm, och han är duktig på allt vad förbränningsteknik är tongue men som sagt nyare saker är väl mer hans grej tongue

RD_87 Skrotsamlare
22 juni 2011 · 4 031 Inlägg

Det vanliga är ju att någon har strypt soppan på tomgång för att få ok CO-halt utan att lösa det egentliga problemet. Det finns tyvärr flera olika lösningar på hur man ska justera dessa förgasare, en del har inga justeringar, andra har underifrån & en del har i oljelocket med ett specialverktyg. Det bästa brukar vara att placera den i tunnan & köpa Weber. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
RonRon Mekaniker
22 juni 2011 · 19 Inlägg

hör med jocke..

Riktiga män rakar pungen med vinkelslip!
Putteee
2 juli 2011 · 193 Inlägg

Sitter en tomgångs skruv på sidan vid gasen. Sen har du luftskruv på andra sidan som jag antar att du inte behöver röra. Sister det någon skruv fram på förgasaren som du kan tex kan snurra på?. om inte så tror jag inte du behöver ställa in den . räcker nog med tomgångs skruven eller kolla om den läcker i en packning eller något .. kolla om den går rent gör den det ställ på tomgången bara. kan va jobbigt o få det o bli bra igen annars, lika bra o testa med tomgången direkt kanske är såpass simpelt

Volvo 940 ltt "Pysen" (1997)
Volvo Amazon "RedBlock" (1965)
kjellberg91
4 juli 2011 · 35 Inlägg

Putteee skrev:
Sitter en tomgångs skruv på sidan vid gasen. Sen har du luftskruv på andra sidan som jag antar att du inte behöver röra. Sister det någon skruv fram på förgasaren som du kan tex kan snurra på?. om inte så tror jag inte du behöver ställa in den . räcker nog med tomgångs skruven eller kolla om den läcker i en packning eller något .. kolla om den går rent gör den det ställ på tomgången bara. kan va jobbigt o få det o bli bra igen annars, lika bra o testa med tomgången direkt kanske är såpass simpelt

tack för tipset! det har löst sig nu.mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang