Angel eyes. Samma kopplingar? bmw 528i

Fightertiger
5 juni 2011 · 237 Inlägg

Tänkt köpa angeleyes till min 99ans bmw 528i. Men då ja kan noll om el så undrar jag om det är samma kopplingar på dessa Angel eyes som är till e39an som orginalen, eller om nån har bytit och alla kopplingar inte stämmer??..


Tackar på förhand..

Engkan
5 juni 2011 · 83 Inlägg

Jag är inte särskilt teknisk av mig heller, men jag har bytt till angeleyes på min bil och i detta fall var alla kopplingar som för originalen, det var bara att plocka bort lysena och koppla in de nya med alla vanliga kontakter, inget krångel med kopplingar alls.

Mercedes CLS 63 AMG "Kleemann K4" (2012)
Fightertiger
6 juni 2011 · 237 Inlägg

Det svaret tackar jag för big_smile

NiklasMad Nybörjare
7 juli 2011 · 23 Inlägg

ber om ursäkt om jag postar fel, eller snor en tråd, är min första post hehe big_smile
har inhandlat angeleyes från biltema, och har en bmw e36 316 1993-
har läst mästa om hur folk kopplat sina och fått klagomål och ombesikningar etc men att det löstes om dom hade en knapp som stängde av / på dom,

jag har ju en special knapp för dimmljusen men inga dimmljus, jag tänkte då går det inte att koppla angeleyes'en till dom, eller blir det fel ström?, eller om jag bara ska köra parkeringsljusen, vill ju inte få nerslag inför Bmw's of sweden!!! tongueP

så hjälp på bästa sättet att koppla skulle vara överskattat!! big_smile

Fightertiger
8 juli 2011 · 237 Inlägg

NiklasMad skrev:
ber om ursäkt om jag postar fel, eller snor en tråd, är min första post hehe big_smile
har inhandlat angeleyes från biltema, och har en bmw e36 316 1993-
har läst mästa om hur folk kopplat sina och fått klagomål och ombesikningar etc men att det löstes om dom hade en knapp som stängde av / på dom,

jag har ju en special knapp för dimmljusen men inga dimmljus, jag tänkte då går det inte att koppla angeleyes'en till dom, eller blir det fel ström?, eller om jag bara ska köra parkeringsljusen, vill ju inte få nerslag inför Bmw's of sweden!!! tongueP

så hjälp på bästa sättet att koppla skulle vara överskattat!! big_smile

Nu vet jag inte om jag har hört fel här.. men Angeleyes är är väl bmws så kallade Parkeringsljus så du borde ju inte få avslag på dessa...
Men borde ju absolut inte vara några problem att koppla till dimm ljus knappen om du vill kunna sätta på dom när du sj vill.. Kom ihåg att märka knappen för sånt kan göra dom irriterade vet jag iaf..

MarcusGronberg Lowlife
8 juli 2011 · 809 Inlägg

min bil har gått igenom besiktningen med Angel Eyes utan problem!

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Winterdrift
9 juli 2011 · 365 Inlägg

Fightertiger skrev:

NiklasMad skrev:
ber om ursäkt om jag postar fel, eller snor en tråd, är min första post hehe big_smile
har inhandlat angeleyes från biltema, och har en bmw e36 316 1993-
har läst mästa om hur folk kopplat sina och fått klagomål och ombesikningar etc men att det löstes om dom hade en knapp som stängde av / på dom,

jag har ju en special knapp för dimmljusen men inga dimmljus, jag tänkte då går det inte att koppla angeleyes'en till dom, eller blir det fel ström?, eller om jag bara ska köra parkeringsljusen, vill ju inte få nerslag inför Bmw's of sweden!!! tongueP

så hjälp på bästa sättet att koppla skulle vara överskattat!! big_smile

Nu vet jag inte om jag har hört fel här.. men Angeleyes är är väl bmws så kallade Parkeringsljus så du borde ju inte få avslag på dessa...
Men borde ju absolut inte vara några problem att koppla till dimm ljus knappen om du vill kunna sätta på dom när du sj vill.. Kom ihåg att märka knappen för sånt kan göra dom irriterade vet jag iaf..

Angeleyes fanns inte på just e36 från fabrik, sen lär ju inte angeleyessatserna vara e-märkta el. dyl heller, och har en färgtemp på ~7000k (vilket är ganska blått), och e39 bl.a som hade det monterat från fabrik har en färgtemp som motsvarar en vanlig glödlampa, dvs pissgult :p

Mest troligt färgtempen dom stör sig på på SBP

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.
MarcusGronberg Lowlife
9 juli 2011 · 809 Inlägg

Inga Aftermarket lampor är e-märkta även om det står det så är dem inte lagliga. ! man kan ha turen att gå igenom !

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
Sandegren
9 juli 2011 · 309 Inlägg

ConXraid skrev:
Inga Aftermarket lampor är e-märkta även om det står det så är dem inte lagliga. ! man kan ha turen att gå igenom !

På min 850 hade jag angeleyes som de stod var E-märkta. Gick igenom bess utan problem smile Men som du säger är det väldigt troligt att de egentligen inte är E-märkta fast det står det. Men jag har då aldrig hört om folk som inte har kommit igenom med eftermarknadslysen.

NiklasMad Nybörjare
9 juli 2011 · 23 Inlägg

tack så mkt allihoppa, och det rör sig om Biltema's vita angeleyes
:p

MarcusGronberg Lowlife
9 juli 2011 · 809 Inlägg

NiklasMad skrev:
tack så mkt allihoppa, och det rör sig om Biltema's vita angeleyes
:p

biltemas angel eyes måste du klippa i kablarna från ditt original p-ljus !

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
NiklasMad Nybörjare
10 juli 2011 · 23 Inlägg

ConXraid skrev:

NiklasMad skrev:
tack så mkt allihoppa, och det rör sig om Biltema's vita angeleyes
:p

biltemas angel eyes måste du klippa i kablarna från ditt original p-ljus !

Går det inte att bara skala av lite och sedan koppla på? eller är jag ute och cyklar

Winterdrift
10 juli 2011 · 365 Inlägg

NiklasMad skrev:

ConXraid skrev:

NiklasMad skrev:
tack så mkt allihoppa, och det rör sig om Biltema's vita angeleyes
:p

biltemas angel eyes måste du klippa i kablarna från ditt original p-ljus !

Går det inte att bara skala av lite och sedan koppla på? eller är jag ute och cyklar

Går utmärkt, bara å plocka ur glödlampan sen smile

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.
NiklasMad Nybörjare
11 juli 2011 · 23 Inlägg

Winterdrift skrev:

NiklasMad skrev:

ConXraid skrev:
biltemas angel eyes måste du klippa i kablarna från ditt original p-ljus !

Går det inte att bara skala av lite och sedan koppla på? eller är jag ute och cyklar

Går utmärkt, bara å plocka ur glödlampan sen smile

TACK! big_smileD   blev inge bmws of sweden för min del iaf, bilen fick besiktnings tid om 2 månader, och den ska vara så jävla jobbig, men nästa år är jag redo! big_smile

Senast redigerat av NiklasMad (11 juli 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang