Dåligt laddtryck, visar ändå inget på dator! hjäääälp

skajline
19 juli 2011 · 14 Inlägg

SAAB 93 -00:a! 185hk original.
Vad är felet om laddtrycket är dåligt och det inte visar något fel på datorn?
Den går bra när den är kall, men när den blir varm börjar den bli tam och slö.
Turbomätarn går inte ändå upp utan står på hälften och vill inte riktigt dra iväg.
Vad kan felet vara?

discokapten Kapten på disco!
19 juli 2011 · 1 729 Inlägg

Dennisaab skrev:
SAAB 93 -00:a! 185hk original.
Vad är felet om laddtrycket är dåligt och det inte visar något fel på datorn?
Den går bra när den är kall, men när den blir varm börjar den bli tam och slö.
Turbomätarn går inte ändå upp utan står på hälften och vill inte riktigt dra iväg.
Vad kan felet vara?

Sitter det original ic så går den bra mycket sämre när det är varmt ute, min laddar 1.1 vid första pullen och 0.7-0.8 efter ett tag.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Fredde_Vette JaG
19 juli 2011 · 785 Inlägg

Läcka på trycksidan...
Alt en dump som läcker igenom..

Its not the fart that kills, its the smell...
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
skajline
19 juli 2011 · 14 Inlägg

Nej de ryker inte.
Vadå ic? Okej, min ska ladda 1.2!
Okej, ska jag plugga dumpen på ena sidan då och testa om den går bättre?

Fredde_Vette JaG
19 juli 2011 · 785 Inlägg

Plocka av dumpen och blås med munnen i trycksidan..
Läcker det igenom, släng och köp ny..
Ska ifs klara att hålla tätt på båda hållen.. Bara blås på..

Its not the fart that kills, its the smell...
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
skajline
20 juli 2011 · 14 Inlägg

När man nu ska blåsa i dumpen behövs det då inte större kraft än munblås då?

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
20 juli 2011 · 1 163 Inlägg

Dennisaab skrev:
När man nu ska blåsa i dumpen behövs det då inte större kraft än munblås då?

beror på om du lyckas blåsa upp till 1 bar (det du laddar) big_smile

~Andy~
skajline
20 juli 2011 · 14 Inlägg

Vi har testat och vi tror inte att det är dumpen, något mer förslag? jag har lite panik

Janneutanb
20 juli 2011 · 7 272 Inlägg

Dom blåa backventilerna till magnetventilen brukar ge upp. Då blir det inte mycket ladd.

skajline
21 juli 2011 · 14 Inlägg

Vart sitter dom då? Lätt att fixa nya? Vad kostar dom?

Janneutanb
21 juli 2011 · 7 272 Inlägg

Dom sitter på ena slangen till Mv'n. Antingen så byter man hela slangen inkl ventiler från Saab eller så köper man bara nya ventiler från VAG och trixar dit.

Senast redigerat av Brains (21 juli 2011)

klawd22 Bilälskare
24 juli 2011 · 283 Inlägg

du behöver byta magnetventilen och backventilerna sen komemr den gå som den ska!

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D
Saab 9-5 "The Beast" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang