Montera dubbeldin stereo i -01 passat. Vart hitta passande stereoram?

widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
25 juni 2011 · 313 Inlägg

Hej!Fick en fin pioneer dubbeldin stereo över ifrån min förra bil,som jag nu skulle vilja montera i min passat som har en vanlig stereo just nu...

Som jag förstått det så har senare passat -03 till -05 dubbeldin original. Dock inget jag vet säkert,utan hoppas nån här kanske vet....Så en stereoram ifrån en nyare kanske passar rakt på? lätt att byta?

MVH

///Widell
widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
26 juni 2011 · 313 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Det var inte helt ovanligt med dubbel-DIN i den årsmodellen som du har. Du bör kunna ta ur prylfacket ovanför och med ingen/mindre modifiering kunna montera Pioneer:n.

Kruxet blir då att jag måste kapa och plasta längst ner... vill helst slippa det.

///Widell
widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
26 juni 2011 · 313 Inlägg

http://www.google.se/imgres?imgurl=http … mp;bih=709


Jobbigt lång länk,men så ser det ut för mej... fast jag har en clarion stereo monterad ifrån bilen va ny...

///Widell
widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
26 juni 2011 · 313 Inlägg
///Widell
Turbo_Henka
28 juli 2011 · 17 Inlägg

Jag har en passat 1,8T -04. Hade original dubbel-din stereo i bilen, köpte en pioneer dubbel-din. Jag bara drog ut original-stereon och satte i Pioneeren. Den passade med den plastramen som följde med. Var hur lätt som helst. Tog ett tag innan jag hittade rätt verktyg att få ut den med. Köpte ett kit med nycklar på clas ohlson. Massor med verktyg till olika bilar. Köpte en iso kabel på biltema. Kom sen fram till att den inte stängde av strömmen när jag drog ur startnyckeln. Drog då en kabel till en kabel med ström i när tändningen var på, och av när tändningen var av!! Helnöjd!!!!

henkz MR
29 juli 2011 · 295 Inlägg

Widell, du behöver troligen byta hela stereo konsollen, då jag tror den du har bara är gjord för singeldin stereos.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang