Audi A4 med felkod på lmm.

Cloudsurfer Hårdrockare - Ärkemupp.
4 augusti 2011 · 270 Inlägg

Som topic lyder så får jag en felkod från lmm att signalen är låg.

Anledningen till att jag kollade upp via odb'n var att vid vissa tillfällen, dock inte alltid men ibland så när jag trycker på gasen så ger bilen ullt ös, tvärdör i ett par hundradelars sekund för att sedan ge fullt igen och detta med att ge och dö upprepas medans man trycker på gasen ordentligt men slutar när man släpper upp pedalen.

Ska ju tilläggas att den går bra så länge man smyger upp i hastighet.

Man skulle ju kunna tro att lmm'en har gett upp men jag vill inte tro detta ännu då jag vet att vagbilar gärna går in i limpmode om lmm skulle ge sig helt, är jag helt ute och cyklar om jag tror att det kan vara något med det elektriska till lmm som spökar?

Har rotat runt både här och på NA för svar men inte hittat något som liknar mitt problem, om jag nu vill testa och se om det är luftmassemätaren som kastat in handduken, kan jag då koppla bort elektroniken till lmm och köra en sväng för att se hur den reagerar? Om nu lmm är gången, hur kommer bilen att bete sig?

Tack på förhand.

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang