Tips på bra första bil

Greatsnyggo saabtok
18 januari 2007 · 1 306 Inlägg

Opel manta  gsi hade ja som  första bil en 86á med irmiser inredning eller va de heter , men de var  10 år sedan med hehe

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Timp_GTi
19 januari 2007 · 188 Inlägg

Mazda MX6 hade jag nog valt, eller Golf VR6!

Volkswagen Corrado G60 JET "2.0 Eaton-projekt" (1991)
Wallen Auditok
19 januari 2007 · 169 Inlägg

Om jag skulle köpt en första bil att ha och åka på dagligen: Volvo 940 Turbo med M90 lådan. Kanonbil!

John87 Stolt Volvoägare
19 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Wallen skrev:
Om jag skulle köpt en första bil att ha och åka på dagligen: Volvo 940 Turbo med M90 lådan. Kanonbil!

Är inte den lite dyr att ha som förstabil?

Jag hade iaf inte haft råd med den...

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
J-FORSGREN Dä ä bare o åk
19 januari 2007 · 798 Inlägg

Flera nämner 850 turbo? Finns väl inte speciellt många under 40k som inte behöver fixas en del med. Och som vanligt kommer 200sx upp visst den går väl bra o köpa om man har jobb o.s.v men om du fortfarande studerar vilket man oftast gör när det är fråga om första bil så är det ingen bil att rekomendera om du vill göra mer än att titta på bilen då försäkring oftast är rätt så hög om du inte bor uppe i jukasjärvi eller liknande tongue Mina tips blir: Golf gti mk2 lr mk3, toyota celica, honda civic, honda crx, ja dt va dom ja kom på nu finns så klart en hel del till men satsa på någon lite mindre bil utan turbo om du vill åka någorlunda billigt både med tanke på soppa och försäkring. lycka till!

FloRic
19 januari 2007 · 62 Inlägg

John87 skrev:

Wallen skrev:
Om jag skulle köpt en första bil att ha och åka på dagligen: Volvo 940 Turbo med M90 lådan. Kanonbil!

Är inte den lite dyr att ha som förstabil?

Jag hade iaf inte haft råd med den...

Dom är väll inte allt för dyra i inköp och de håller väldigt bra, men de är inte en rolig bil på något sätt och de slukar bensin! Och ja, jag pratar ur egen erfarenhet.

Johan-hej Häj Häj
20 januari 2007 · 90 Inlägg

Volvo 740 tic är bra, en sån kommer jag att köpa som 18-års bil...

V O L V O
2 4 0 G L I N J E C T I O N
John87 Stolt Volvoägare
20 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Johan-hej skrev:
Volvo 740 tic är bra, en sån kommer jag att köpa som 18-års bil...

Om du hittar nån som inte är slutkörd...
Ta en gubbkörd, annars är risken stor att du åker på massa rep på den hmm

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang