Mappare runt i skånetrakterna

Coffemannen
10 augusti 2011 · 111 Inlägg

Hallå, Söker efter en som kan mappa volvo bilar i skåne, gäller en volvo 850 turbo

Har beställt chip av TM-Racing och köra 5 timmar till dem känns lite så. Borde väl finnas mappare här i skåne som kan volvo, och om det nu finns så spelar det inte någon roll om det sitter i ett TM-chip? ,

det är anpassat till 19T,968:or,3" dp och 74mm lmm

Eller det finns många här som kör med ett sånt här anpassat chip utan att ha mappat?

Marlboroman
10 augusti 2011 · 8 234 Inlägg

Men om du har ett anpassat chip, varför ska du då mappa om..? För har du ett chip som är anpassat till dem saker du har behövs ingen mappning.

ChipCenter i Växjö bör kunna hjälpa dig.

Senast redigerat av Marlboroman (10 augusti 2011)

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Coffemannen
10 augusti 2011 · 111 Inlägg

Okej, han killen jag snacka med på TM ville kolla så allt stämde ändå, dem skulle bara ha ca 1000kr för mappningen/ kolla så alla värden stämmer så det är inga större pengar.

Kan snacka med ChipCenter vad dem tycker

Marlboroman
10 augusti 2011 · 8 234 Inlägg

Jag hade nog skippat det helt eftersom styrboxen är adaptiv och efter dem 3 första körcyklerna så har den gjort dem justeringar som krävs för att allt ska ligga inom normala värden.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Timmyboy hellaflush!
10 augusti 2011 · 1 266 Inlägg

Prova med grabbarna på performance center syd. Lämnade in min bil där, och är riktigt nöjd. Skicka PM om du vill ha nummret till Marco som bor i åstorp.

Mvh.

Coffemannen
10 augusti 2011 · 111 Inlägg

tack marlboroman, låter bra.

har snackat med marco och autotech hade ingen mjukvara till gröna spridare med 19t, endast med ljusblåa spridare. Annars fick det bli mappning och det kommer säkert ännu mer. Därför det blev TM och chipet kommer till mig på måndag eller tisdag från dem

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang