Volvo 850 Turbo problem: Bilen dör under körning.

Necrocide
18 januari 2007 · 138 Inlägg

I tisdags dog bilen när jag körde, jag hade inte kört så värst långt efter start, kanske 1-2 km. Jag drog upp den i 90 på fyran, och när jag sen saktade ner inför en korsning dog den. När den stannat försökte jag få igång den, men icke! Startmotorn drog runt men den tände inte. Efter kanske 5-6 försök gick den dock igång igen och gick som vanligt efter det. Detta var inte första gången den inte startat, förra veckan vägrade den starta. Samma problem som ovan minus att den inte dog under körning. Startmotorn drog alltså runt men ingen tändning. Den gick igång efter 5-6 försök.

Någon som haft samma problem eller någon som vet vad det kan vara, tacksam för svar.

Pontus_mpower Cotech
18 januari 2007 · 21 Inlägg

Bränslepump kanske!

Vägen är aldrig för lång i en Bmw =)
mianto
18 januari 2007 · 191 Inlägg

bränslefilter

marven
20 januari 2007 · 551 Inlägg

Har 3 polare som hade ungefär likadana fel, deras bil slocknade helt plötsligt när dom körde. I deras fall var det reläet till bränslepumpen, det är bara ett tips du kan ju alltid kolla det. Kostar runt 500 på volvo och finns bara där har jag för mig. Ha d

You can't B serious, oh K
Necrodamus
20 januari 2007 · 220 Inlägg

Jag är helt hundra på att det är bränslepumpen. Så gjorde farsans 855 turbo oxå. Stannade bara utan förvarning några gånger under en 6 månaders period, sen en dag så stannade den utan att starta igen. 15000:- kostade det på volvo att byta den, men eftersom det var en awd fick dom plocka ner bakaxeln för att byta tanken bl.a.

Men som någon annan sa, prova att byta reläet med, för det styr inte bara bränslet, även tändning bla.. Ett relä kostar väl max 200:-. Lite billigare att börja med;)

BMW 540ia "Wee Eight" (1994)
Opel Vectra B "Irmscher I500" (1998)
Volvo V40 (2003)
Johan_K
20 januari 2007 · 31 Inlägg

Inte blivit några felkoder? Annars är det ett bra tipps att börja leta fel på.

//JK

Att vara tvåa är att vara första förloraren
Brådhis * Voff voff *
20 januari 2007 · 10 327 Inlägg

Börja med att kolla efter felkoder!

Finns det inga felkoder är dags att prova att byta soppapumpsrelä!

Hjälper inte det så kan det vara soppapumpen!

Om du har möjlighet är det ju mycket bra om du lyssnar bakom höger bakre ryggstöd mot golvet om du hör något surrande när du försöker starta bilen och den vägrar... Surrar det så går ju pumpen och då bör det inte vara den (även om det KAN vara den)!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang