Seat Cordoda -99- Motor dör under färd...

thess
14 juli 2011 · 2 Inlägg

Hej!

Jag har lite problem med min Seat Cordoba årsmodell 1999.

Det började för ca 1 år sen med att den dog helt plötsligt, men det var bara att starta och köra vidare.. Dock ej med hjälp av att rullandes trycka ner koppling och släppa, utan jag var tvungen att vrida om nyckeln, dvs stänga av och starta motorn manuellt. 

Så har det varit till och från sen dess. Ibland flera gånger under varje åktur ibland med en ca veckas mellanrum. Med andra ord väldigt oregelbundet.

Nu på senaste tiden så dör motorn som tidigare men jag kan ej starta på en gång utan måste vänta i ca 10min innan jag kan starta men då är det inga problem utan bara att tuta och köra tills nästa gång den stannar.

Jag har kollat tänd-stiften, bytt både oljefiltret och bensinfiltret, men utan resultat.

De verkstäder jag har pratat med har bara kliat sig i huvet och inte kunnat svara på vad som kan vara fel...

Tacksam för tips och ideer på vad det kan vara.

dawwe ...has left the building...
14 juli 2011 · 4 474 Inlägg

Tändspole, vevaxellägesgivare, tändningslås eller immobiliser... Kan ev vara "motorstyrningsrelä" om sådant finnes...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
KennethL
15 juli 2011 · 412 Inlägg

thess skrev:
Nu på senaste tiden så dör motorn som tidigare men jag kan ej starta på en gång utan måste vänta i ca 10min innan jag kan starta men då är det inga problem utan bara att tuta och köra tills nästa gång den stannar.

Jag hade samma problem med min 740 och då var det en spricka i fördelarlocket.

135
├┼┼
24 R
RallyJonas69
15 juli 2011 · 78 Inlägg

Hej det kanske kan vara bränslerelät.

Har du inte alla hästar hemma...lugn det fixar jag !
anton_mjor
24 augusti 2011 · 133 Inlägg

Har själv en Seat, en Toledo som hade nästan samma problem.
Svarade i en annan tråd, bara att kika och se om det hjälper dig med smile
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=222604

Senast redigerat av anton_mjor (24 augusti 2011)

Seat Toledo "Typ 1L Facelift" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang