Köpråd. VolvoR

tjox Däckspert
27 augusti 2011 · 298 Inlägg

Jag har ju bara 4 bilar innan så en till får jag ju skaffa mig och då ju AWD bra inför vintern.
Så man kanske skulle satsa på en svindyr vinterbil.
Tex http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_V70 … 16&w=3
Är de lämpligt, nej men kul. Har någon annan något förslag som kanske inte kostar 21000 i försakring?

Livet börjar vid 6200rpm!!!
Sotam
27 augusti 2011 · 95 Inlägg

tjox skrev:
Jag har ju bara 4 bilar innan så en till får jag ju skaffa mig och då ju AWD bra inför vintern.
Så man kanske skulle satsa på en svindyr vinterbil.
Tex http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_V70 … 16&w=3
Är de lämpligt, nej men kul. Har någon annan något förslag som kanske inte kostar 21000 i försakring?

Min T5a kostar inte ens hälften så mycket i försäkring och då bor jag ändå i malmö centrum. Fantastiskt motor och prestanda, kika in på min sida och kolla lite prestandasiffror. MEN, min är mappad och jag vågar lova att jag har betydligt bättre prestanda än bsr:s "standard steg3", har nämligen kört mot bsr steg3. Jag håller med Dansken, strunta i awd och köp en t5a från -05 smile (f.ö. är min till salu).

Senast redigerat av Sotam (27 augusti 2011)

tjox Däckspert
27 augusti 2011 · 298 Inlägg

Dansken- skrev:
Jag ser ingen AWD bil, utom en V70 T5, som enbart är FWD. Om du inte absolut behöver AWD, är en T5 från 2005 och nyare, en mycket trevligare bil och har Volvos bästa motor. Kan lätt trimmas till över 400 hk utan att öppna motorn eller byta turbo.

Sorry fel länk




Det är ju billigare att köpa sommarbil nu än till våren. och jag är sugen på ny bil nu.
Vad finns det mer än volvo, vågar man satsa på opel opc, saav aero v6 eller kanske mazda mps.
Audis 3,2tfsi moror värkar inte tråkig.
Men men jag kan inget annat än volvo

Livet börjar vid 6200rpm!!!
wulvan
27 augusti 2011 · 154 Inlägg

Varför inte kolla in R-modellerna?(AWD) Lite dyrare att äga men inte mycket dyrare att köpa. 130k och uppåt.

Volvo S60R AWD "Challenger" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang