Huvudenhet

Grandios Onelegcharlie
28 augusti 2011 · 64 Inlägg

Funderar på att byta huvudenhet, men frågan är om jag lika gärna kan välja en enhet som har en/två lineut par och sen välja att köra line ut från slutstegen till tex basslutsteget ?

Som jag har nu har jag 3x2 line ut pioneer DEHP-7900BT (fram/bak/sub)

Undrar bara vad som är att rekomedera för bästa ljud.
Det finns många bra spelare med blåtand men många av dem har ju bara ett eller två line ut par.

Så därför undrar jag går det lika bra att ta line ut från ett slutsteg till nästa ?


Tacksam för tips.

hmm

Be carefull out there !
Are you to wild,you allways are on wheels !
Don´t mess with me, i know !
ChriZtoffer GAS democar 2018!
28 augusti 2011 · 8 744 Inlägg

Klart de går att köra vidare från ett stegs line-out till ett annat, men du får mer inställningsmöjligheter och kan göra dom från förarplats om du har en enhet med fler utgångar. Vad har du för budget? Kenwood BT61 har ju tre par lågnivåutgångar och blåtand, kostar ca 2500kr.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Grandios Onelegcharlie
28 augusti 2011 · 64 Inlägg

Nja, vill nog ha blåtan utan adapter och finns usb så skall det nog vara i front.

Men du tror inte ljudkvaliten blir sämre om man kör från slutsteg till slutsteg ?

Jag ställer ju i alla fall in nivåer mm på slutstegen, sen låter jag det vara så.

Då tycker jag nog denna kan vara något som passar mig http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318920

Men eftersom jag har alla slutsteg som spelar bra så räcker det kanske med att huvudenheten har 24 bitar/blåtand/ja o då 3x2 line ut. Skall se om jag kan hitta en spelare som jag sett till väldigt bra pris, en pioneer. jag hittade den http://www.mds.se/sv/product/15492/Pioneer-DEH-7300BT i och för sig bara en en-bitars D/A omvandlare kanske det är för stor skillnad på ljudupplevelsen mellan 24-bit o 1-bits ?

Någon som har erfarenhet av Hillman-spelarna ?

hmm

Senast redigerat av Grandios (28 augusti 2011)

Be carefull out there !
Are you to wild,you allways are on wheels !
Don´t mess with me, i know !
ChriZtoffer GAS democar 2018!
28 augusti 2011 · 8 744 Inlägg

Kenwood BT61 har inbyggd bluetooth. wink Visserligen USB på baksidan men det är via kabel så man kan dra fram den i t.ex. handskfack eller mittkonsoll, ser inga fördelar med att ha USBn på fronten, blir mest i vägen. Hillman skulle jag hålla mig i från om man vill ha en bra enhet, vist Kenwood BT61 kostar lite mer men den kan mer.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Unge
28 augusti 2011 · 1 Inlägg

Har hillman 1660 i min å de den har funkat utmärkt tongue inga fel på den smile
blåtand å usb i front smile dubbla lågnivå kablar å sub smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang