Aga diff med automat bra/dåligt?

Slowforty
7 september 2011 · 75 Inlägg

Jo de är så här att jag undra om lådan tar mer styck om man svetsar diffen.
Bilen i fråga är en sierra kombi v6 automatare.
eller om någon vet om de är relativt enkelt att byta till manuell låda smile

May i ask you something camera boy??!!.. ever do 80mph in a 20?... ehm... no?!.... F@%ing Sh#t!!!
Cop: If we chase you, we're not gonna be able to catch you..thats illegal
BDamberg
7 september 2011 · 311 Inlägg

Ska man leka över huvud taget så är det manuell som gäller tongue Det kanske vore något på vintern men inte annars! Jag kör själv automat och saknar ibland att ha en koppling man kan trycka till ibland wink

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96
ekelund88
7 september 2011 · 2 656 Inlägg

BillyBooy skrev:
Ska man leka över huvud taget så är det manuell som gäller tongue Det kanske vore något på vintern men inte annars! Jag kör själv automat och saknar ibland att ha en koppling man kan trycka till ibland wink

du har antagligen förklenmotor för att kunna leka med en aut de går aldelles utmärkt nämligen

BDamberg
7 september 2011 · 311 Inlägg

Haha ligger nog nånting i det tongue Min släpper endast på blött.

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96
Slowforty
7 september 2011 · 75 Inlägg

jo vet att manuell gäller men nu sitter de ju inte i bilen så de va lite de som va problemet big_smile
släpper gör den lite iaf inte kört allt för mycket med bilen då andra finns roll

May i ask you something camera boy??!!.. ever do 80mph in a 20?... ehm... no?!.... F@%ing Sh#t!!!
Cop: If we chase you, we're not gonna be able to catch you..thats illegal
turboforssen Telge Drifting Team
7 september 2011 · 5 398 Inlägg

klart det sliter lite extra på lådan, men vill du åka runt och sladda så ska du självklart ha nån slags diff(spärr)
jag har då inga problem att leka med 960:in och automat http://www.youtube.com/watch?v=p4b2AroyVO0

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Slowforty
7 september 2011 · 75 Inlägg

okej ja se där får ta och testa svets då tongue
förresten är 960in original? har ju en sådan står också big_smile

May i ask you something camera boy??!!.. ever do 80mph in a 20?... ehm... no?!.... F@%ing Sh#t!!!
Cop: If we chase you, we're not gonna be able to catch you..thats illegal
turboforssen Telge Drifting Team
7 september 2011 · 5 398 Inlägg

Sloforti skrev:
okej ja se där får ta och testa svets då tongue
förresten är 960in original? har ju en sådan står också big_smile

det ända som inte är original är bakluckan wink

Senast redigerat av turboforssen (7 september 2011)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
turboforssen Telge Drifting Team
7 september 2011 · 5 398 Inlägg

Sloforti skrev:

turboforssen skrev:
det ända som inte är original är bakluckan wink

Hehe okej ja då kanske de blir nå sådan med den också fast riktigt diff tongue

fast 960 har ju diff(spärr) original och tycker den funkar skapligt bra smile.
det är jätte svårt att hitta en annan diff(spärr) till dom

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Slowforty
7 september 2011 · 75 Inlägg

turboforssen skrev:

Sloforti skrev:

turboforssen skrev:
det ända som inte är original är bakluckan wink

Hehe okej ja då kanske de blir nå sådan med den också fast riktigt diff tongue

fast 960 har ju diff(spärr) original och tycker den funkar skapligt bra smile.
det är jätte svårt att hitta en annan diff(spärr) till dom

ja de är ju klart iofs men tror inte de sitter i min eller så är den slut eller så är jag kass på att köra släpper knappt på båda med två reservhjul roll

May i ask you something camera boy??!!.. ever do 80mph in a 20?... ehm... no?!.... F@%ing Sh#t!!!
Cop: If we chase you, we're not gonna be able to catch you..thats illegal
turboforssen Telge Drifting Team
7 september 2011 · 5 398 Inlägg

Sloforti skrev:

turboforssen skrev:

Sloforti skrev:

Hehe okej ja då kanske de blir nå sådan med den också fast riktigt diff tongue

fast 960 har ju diff(spärr) original och tycker den funkar skapligt bra smile.
det är jätte svårt att hitta en annan diff(spärr) till dom

ja de är ju klart iofs men tror inte de sitter i min eller så är den slut eller så är jag kass på att köra släpper knappt på båda med två reservhjul roll

ha ha ha testa att lägga i 1:an och lek:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Slowforty
7 september 2011 · 75 Inlägg

turboforssen skrev:
ha ha ha testa att lägga i 1:an och lek:)

Hehe har gjort de men iofs inte på sån stor yta men nlir väl till att testa snarast wink

May i ask you something camera boy??!!.. ever do 80mph in a 20?... ehm... no?!.... F@%ing Sh#t!!!
Cop: If we chase you, we're not gonna be able to catch you..thats illegal
turboforssen Telge Drifting Team
7 september 2011 · 5 398 Inlägg

Sloforti skrev:

turboforssen skrev:
ha ha ha testa att lägga i 1:an och lek:)

Hehe har gjort de men iofs inte på sån stor yta men nlir väl till att testa snarast wink

det tycker jag smile fast det kan va svårt att burna stilla stående, men vrid lite på ratten och gör en rundburnis först så kan du stå still sen smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Slowforty
7 september 2011 · 75 Inlägg

turboforssen skrev:
det tycker jag smile fast det kan va svårt att burna stilla stående, men vrid lite på ratten och gör en rundburnis först så kan du stå still sen smile

ja lite svårt är de men går efter ett tag gjorde så med en annan automat för i tiden big_smile

May i ask you something camera boy??!!.. ever do 80mph in a 20?... ehm... no?!.... F@%ing Sh#t!!!
Cop: If we chase you, we're not gonna be able to catch you..thats illegal
Nissan Skyline R30 2000rsVolvo 940 Turbo "Fd polisbil"Nissan Skyline r34 gtt sedan "Familjebilen"Nissan Stagea rs4Daihatsu Charmant lc1600 "Static jdm"Daihatsu Charmant lc1600Honda Civic ef sedan 1.5lDaihatsu Charmant lc1600 "Static jdm"Honda Civic ef sedan 1.5lVolvo 740 GLE "Drömmaren"Daihatsu Charmant lc1600Volvo 940 Turbo "Fd polisbil"Nissan Skyline R30 2000rsDaihatsu Charmant lc1600Honda Civic ef sedan 1.5lNissan Stagea rs4Daihatsu Charmant lc1600Ford Sierra 1,8 Turbo Diesel "Sleepern"Daihatsu Charmant lc1600Nissan Skyline R30 2000rsVolvo 740 GLE "Drömmaren"Daihatsu Charmant lc1600Nissan Skyline r34 gtt sedan "Familjebilen"Daihatsu Charmant lc1600 "Static jdm"Volvo 940 Turbo "Fd polisbil"Nissan Skyline R30 2000rsDaihatsu Charmant lc1600Honda Civic ef sedan 1.5lDaihatsu Charmant lc1600 "Static jdm"Nissan Stagea rs4Ford Sierra 1,8 Turbo Diesel "Sleepern"Honda Civic ef sedan 1.5lDaihatsu Charmant lc1600Nissan Skyline r34 gtt sedan "Familjebilen"Volvo 940 Turbo "Fd polisbil"Daihatsu Charmant lc1600Nissan Stagea rs4Volvo 940 Turbo "Fd polisbil"Nissan Skyline r34 gtt sedan "Familjebilen"Volvo 740 GLE "Drömmaren"Honda Civic ef sedan 1.5lDaihatsu Charmant lc1600 "Static jdm"Nissan Skyline r34 gtt sedan "Familjebilen"Ford Sierra 1,8 Turbo Diesel "Sleepern"Volvo 740 GLE "Drömmaren"Daihatsu Charmant lc1600Honda Civic ef sedan 1.5lNissan Stagea rs4Daihatsu Charmant lc1600 "Static jdm"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang