Läckande grenrör 850 T5 -94

Kirllkil
13 september 2011 · 79 Inlägg

Jag har precis satt ihop min motor med glt kammar och sportluft och var en glad kille. Det var start dags och jag var mycket nervös, men bilen startar till min glädje, men låter som en traktor, bokstavligt talat, slår av den och tänker "ja ja det är nog bara att dra åt grenröret lite till" jag gör det och när jag ska dra åt en bult i mitten går tappen av!? Så jag har nu sen den dagen (2 dagar) försökt fått av grenröret utan att ta av toppen, vilket driver mig till vansinne och tänker snart lämna iväg skiten till en verkstad eller nått. Så det jag vill nu är ett tips hur jag ska gå till väga för att få av turbo (om det behövs) och grenrör så jag kan gänga ur tappen sätta dit ny och dra åt allt på nytt samt kolla alla packningar, annars tar jag gärna emot tips på någon som kan fixa det för under 5000 i Dalarna/Borlänge området!

T5-Bohlin Optimist
13 september 2011 · 145 Inlägg

Skulle väl rekomendera att ta bort allt runt omkring ( borde ge bättre plats ) och försöka med det du tänkte. Annars får du väl ta av toppen eller lämna bort "skiten".

Här kan man skriva något vettigt
Volvo 855 T5 "Turbon" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang