trimma 850 glt 2.5

Honk_
24 mars 2008 · 3 Inlägg

Hallå där, jag är inte den bästa på bilar etc. därför vänder jag mig till er

grejen är den att jag vill ha lite extra kusar i min bil, men vet inte alls vad jag ska sätta i

snackade med en kille på Elmia i helgen och han sa att han kunde chiptrimma den, och att det skulle ge 32 eller 37 Hkr, kommer inte riktigt ihåg. men det låter helt sjukt i mina öron med tanke på vad jag har sett i dem andra trådarna

så vad tycker ni?

tack på förhand

FBR
24 mars 2008 · 61 Inlägg

Den killen skulle inte ja låta peta på min bil ...han verkar ha noll koll.

Spiike
24 mars 2008 · 1 196 Inlägg

ett chip till en glt max 6 ärliga hk kanske inte värt att trimma en glt, montera öppet filter, och avgassystem smile

KG
24 mars 2008 · 385 Inlägg

32 hk med enbart chip i en bil utan turbo är helt åt helvete... Antingen så visste han inte bättre eller så försökte han bara sälja sitt chip till dig tongue

Marlboroman
24 mars 2008 · 8 234 Inlägg

Kvalificerat strunt helt enkelt. Såna effekter får man inte ut med chip på en glt.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Honk_
24 mars 2008 · 3 Inlägg

nää det tänkte jag med, men han kom från nån firma, men han trodde väl jag hade turbo.. men men, 3" avgassystem då eller? =p  skulle vilja komma upp i 200 häst, duktig som jag är vet jag inte om det är möjligt dock ^^

Senast redigerat av Honk_ (24 mars 2008)

Marlboroman
24 mars 2008 · 8 234 Inlägg

2,5" system är att föredra.

KLart det går att komma upp i 200hk, och mer än så  om man vill. Frågan är bara om man anser att det är värt pengarna. För det blir stora summor för små effektvinster.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Honk_
25 mars 2008 · 3 Inlägg

jo det är klart, hur mycket pengar snackar man om då? blir juh inte att turbo konvertera direkt tongue

850seb
3 juni 2009 · 1 Inlägg

Det blir mer än vad bilen är värd om vi säger så smile
Jag har en kontakt som jag sitter och mailar med, och han vill ha 1000:- för att chipa min bil
Det "enligt honom" kommer att ge mig mellan 13-15 hk. Känner väl att det är lite slöseri med pengarna eftersom att det kostar mer än vad det smakar.
Du kan få hans mail om du vill, han har även till din nya v70 också wink
Ring mig imorgon så snackar vi mer om det.

Volvo 850 GLT "Elaenor" (1992)
TobbeAndersson
22 september 2011 · 15 Inlägg

tjena grabbar. jag har chipp och sportluft på min GLT. märkte ganska stor skillnad. jag tycker chippa är helvärt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang