Vad heter kontakten? (KCA-420i)

S-t-r-a-n-D
27 september 2011 · 82 Inlägg

Har en Alpine KCA-420i adapter i bilen för att kunna köra iPod interface till bilens stereo. Kabeln från KCA-adaptern till iPoden är bara dryga metern så jag måste ha iPoden liggandes i bagaget. Hade velat ha längre sladd så jag kan ha den framme vid stolen. Har sökt efter förlängningskablar med "iPod-kontakten" (den smala breda) men dom verkar bara finnas som 1,5 meters som längst och att behöva skarva på flera ställen kändes onödigt så tänkte att jag förlänger i andra ändan där den går in i KCA-adaptern. Men då är det någon konstig sorts kontakt där som är fyrkantig.
Tänkte om någon här vet namnet på kontakten så man kan söka efter förlängningskablar på nätet??

Bild på hur de ser ut..se bifogade bilder..

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1438196

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1438197

Senast redigerat av S-t-r-a-n-D (27 september 2011)

Audi A4 2.0TDI Quattro '08 || Arctic Cat M800 SnoPro '13
ghost76
27 september 2011 · 33 Inlägg

är inte det en vanlig Ai-net kabel?..

sport luktar bensin...
idrott luktar svett!!!
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower "Griffin Wannabe" (2008)
BMW 325i M-sport "bagged.estoril.e36" (1993)
S-t-r-a-n-D
27 september 2011 · 82 Inlägg

Nja, kabeln som kommer från bilen så att säga in i KCA-adaptern är en Ai-net. Men den som går ut och till iPoden är fyrkantig, den på bilderna..

Senast redigerat av S-t-r-a-n-D (27 september 2011)

Audi A4 2.0TDI Quattro '08 || Arctic Cat M800 SnoPro '13
12VoltSverige
28 september 2011 · 198 Inlägg

Det är en originallösning från Alpine, finns ingen förlängningskabel. Alternativt är att köra en längre Ai-NET-kabel och flytta fram boxen.

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
S-t-r-a-n-D
28 september 2011 · 82 Inlägg

Okej, misstänkte det eftersom det är omöjligt att hitta alls vad den heter.

Hur långa Ai-net kablar finns? Och vad kostar dom? Samt var köper jag dom?

Audi A4 2.0TDI Quattro '08 || Arctic Cat M800 SnoPro '13
12VoltSverige
29 september 2011 · 198 Inlägg

5m, priset kan variera men 795:- är brukligt, kolla på vår hemsida (alpine.se) under "hitta en butik" för din närmaste återförsäljare, högst troligt att de får beställa hem kabeln då de är ovanliga att lagerhålla. Är du snabb och beställer hos valfri ÅF idag så bör du ha kabeln redan imorgon.

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang