Är det verkligen så svårt att släppa forbi???

Glimbrink
27 januari 2011 · 723 Inlägg

Ni i denna tråden som säger att ni stör er på folk som lägger sig 1 meter bak er när det är två fil och ni ligger i vänstra filen.

Det är till för att man ska kunna köra om, om du kör i vänster fil och det kommer en bil bak i högre hastighet flytta på dig då för fan du äger inte vägen bara för du håller 100 på en 100 väg. Visst det är bilar som kör i 70 i högra fältet osv, men har du en bil som kommer in bakifrån så ska du flytta på dig det är din skyldighet!

Sedan folk som säger att det inte är en skyldighet att använda väggrenen, nej det är det kanske inte men tror du inte det blir värre när du inte släpper förbi en bil som har bråttom och blir frustrerad och arg för att du inte kan flytta på dig då blir det bara farligare.

Sedan när folk håller sina 80 på 80 väg eller vilken hastighet det nu är, håll då avstånd för bilen framför det är din skyldighet du får inte göra så att bilen bak dig inte kan köra om du måste hålla ett avstånd så att en bil kan komma imellan!!!!!!!!

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
Grabber Dagdrömmare
27 januari 2011 · 2 836 Inlägg

Glimbrink skrev:
Ni i denna tråden som säger att ni stör er på folk som lägger sig 1 meter bak er när det är två fil och ni ligger i vänstra filen.

Är du säker på det???roll

Det är fascinerande hur folk förvränger allt till sin egen fördel!
Försökte vara så ospecifik som möjligt o så helt plötsligt har vi fått 2 filer, nån som pressar på i baken 90 på 90, dumma lastbilschaufförer mm...

Det enda jag tag upp med lastbil är att jag kör en sådan då jag upplever o ser mer på vägen vad än en snitt svenson gör på sin vardag på väg till o från jobbet, o bara för det idiot förklaras jag...

Verkligen intressant....

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Glimbrink
27 januari 2011 · 723 Inlägg

Grabber skrev:

Glimbrink skrev:
Ni i denna tråden som säger att ni stör er på folk som lägger sig 1 meter bak er när det är två fil och ni ligger i vänstra filen.

Är du säker på det???roll

Det är fascinerande hur folk förvränger allt till sin egen fördel!
Försökte vara så ospecifik som möjligt o så helt plötsligt har vi fått 2 filer, nån som pressar på i baken 90 på 90, dumma lastbilschaufförer mm...

Det enda jag tag upp med lastbil är att jag kör en sådan då jag upplever o ser mer på vägen vad än en snitt svenson gör på sin vardag på väg till o från jobbet, o bara för det idiot förklaras jag...

Verkligen intressant....

Jag menar ju inte er som kör lastbilar då, jag menar personbilar som ligger och fiser i vänsterfilen. Jag har all respekt för lastbilar och om dem vill köra om någon 70 fisare på 90 väg så gör det mig ingenting för då kör jag om vid nästa tillfälle när det gäller lastbilar så tål jag det.

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
Hool
27 januari 2011 · 1 067 Inlägg

endorfinslaven skrev:
Lägg ner långtradaretrafiken bygg ut järnvägsnätet.
Flytta allt till järnvägen
Jag menar allvar !
..

Du vill alltså inte ha dina grejer alls? roll

Ingen kör grejer på järnväg som inte måste.   Undantaget är väl de som har centrallager i stockholm och skickar med tåg till luleå och de krokar på där..

Järnvägen funkar inte..   Ska hända ganska allvarliga saker om du inte får in bil upp i tid..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Grabber Dagdrömmare
27 januari 2011 · 2 836 Inlägg

Grabber skrev:
Det är fascinerande hur folk förvränger allt till sin egen fördel! .....

Menade hela tråden...

Att en lastbil är en bromsklots är ju en annan sak - den är bygd för frakta 30-40 ton, inte 3-4 slökörare o även man har en bil med 50hk motor så går det hyfsat att köra om även en 25,25metare på en mindre väg.

Dom som ligger o nosar baken är ett släkte för sig själv....
Får såna i baken jämt när jag kör Polon oavsett hastigheten o då börjar jag köra med ojämn hastighet (t.ex 2 filer eller annan bred väg) eller kör åt höger om det finns plats att köra om.
Är det en liten krokig väg så släpper jag förbi dem på en raka genom att blinka höger o lätta på gasen.
Dessvärre är väldigt få som gör så för mig vilket är lite synd.
- OBS! *NU MENAR JAG INTE ATT DOM MÅSTE GÖRA SÅ! så ni som klagar så mycket för så lite fattar det.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Miklen
27 januari 2011 ·

endorfinslaven skrev:

Miklen skrev:

Grabber skrev:

Jag har lärt mig att stressa av - får inget extra betald för det heller - dock det händer ibland men då gäller det att planera sin körning o det tar några år innan man lär sig sina knep.
När jag kommer ifatt en bromsklots o det verkligen går inte att köra om så brukar jag stanna o pinka. wink

Å bli omkörd av dom 10 andra bromsklotsarna du faktiskt lyckats ta dig förbi smile

Beror väl på vart man kör.. men oftast är det ju ändå så att bilarna man kört ifrån lik förbannat står bakom en i nästa korsning, kör förbi i mcdrive kön när man slåss me rullatoragda som inte kan bestämma sig för dippsmak... osvosv.. eller snor ens kundvagn på Bauhaus..

Det måste vara tufft att vara ensamt genius bland de långsamma o dumma..
Varför inte instifta en lag att de efterblivna inte får röra sig utomhus när du är ute.
Vad jag förstått på ditt resonemang så kommer du aldrig bli gammal och i det framtida tekniksamhället kommer du alltid vara upp to date.
På din 90 årsdag kommer du lära ungdommarna hur allt ska gå till och du kommer att vara snabbare och starkare än ungdomarna.
Fan får jag ta på dig du är min gud.....

Cool tolkning av när du gjort ett par omkörningar så blev det ett race och du körde ifrån dem.
Men pga yttre omständigheter så kom de ikapp dig (rullatoragda)
Det händer aldrig mig att man får rejsa med en hel hop bilar samtidigt på landsvägen...
Fan vad cool du är...

Du skulle säkert köra om mig med sådan fart att dörrarna blåste av på min gamla Volvo.
Du har ju ändock en ball BMW och hur mkt jag än bygger om min bil så blir den aldrig lika ball som din..

Lite självdistans om jag får be...

Du är inte riktigt frisk va? Om du använder ditt huvud å läser det ja skrivit så har det inte ett skit med mig att göra.. Å race? Jobbar du på aftonbladet eller ? Hela den meningen gick ut på att det är rätt onödigt att köra om eftersom man inte tjänar nåt på det..men ja tror inte du fattade det? eller?.. Å va har min bmw att göra med min lastbilskörning? Om du läser istället för att provocera så mycke du kan kanske?

Svolte
28 september 2011 · 88 Inlägg

Kör ganska ofta på motorvägen mellan Södertälje och Stockholm, och känner mig som en väldig bromskloss om jag överstiger hastighetsbegränsningen med 5-10 km/h (på 70-väg). Hur man än gör så har man inom någon minut en lastbil några enstaka meter bakom, det är dessutom omkörningsförbud för dessa fordon under vissa specifika tider. Otroligt störande. Skulle tippa på att över 90% av bilisterna på den sträckan överstiger hastighetsbegränsningen Brukar sluta med att dessa lastbilar sitter fastklistrade i baken på bilen tills vägen övergår i 90-väg...

Vad är meningen med att ligga så förbannat nära när det 1; är en risk (för båda parterna) och 2; när man inte tjänar någonting, verkligen INGENTING, på det? hmm

Hool
28 september 2011 · 1 067 Inlägg

Hamnade bakom en finsk tradare på väg norrut från Umeå..   

Lade mig lite lagom bakom så jag syntes i speglarna..  Och se på fan om inte han smiter ut i vägrenen vid tillfälle så jag kan smita förbi smile

Tackade med en blink blink och han ljustutade så glatt..

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
Grabber Dagdrömmare
29 september 2011 · 2 836 Inlägg

Svolte skrev:
Kör ganska ofta på motorvägen mellan Södertälje och Stockholm, och känner mig som en väldig bromskloss om jag överstiger hastighetsbegränsningen med 5-10 km/h (på 70-väg). Hur man än gör så har man inom någon minut en lastbil några enstaka meter bakom, det är dessutom omkörningsförbud för dessa fordon under vissa specifika tider. Otroligt störande. Skulle tippa på att över 90% av bilisterna på den sträckan överstiger hastighetsbegränsningen Brukar sluta med att dessa lastbilar sitter fastklistrade i baken på bilen tills vägen övergår i 90-väg...

Vad är meningen med att ligga så förbannat nära när det 1; är en risk (för båda parterna) och 2; när man inte tjänar någonting, verkligen INGENTING, på det? hmm

Just vid sådant tillfälle har jag också svårt att förstå mig på sådant beteende....
Var med om igår kväll på E20 vid Mariestad en utländsk trailer dragare som skulle en 24m:etare till vilket pris som helst oavsett om det kom mötande eller ej istället för lugna ner sig i en mil tills det blir 2-filigt!
Har inget emot dom som gör sitt jobb men sådant beteende borde straffas betydligt oftare o hårdare men dessvärre har vi inte tillräckligt många poliser på gott o ont....

Senast redigerat av Grabber (29 september 2011)

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang