Råd ang soppatillförsel till en golf mk2 gti

custombuilder
12 september 2011 · 86 Inlägg

Tja, har en golf mk2 gti 16v KR med det mekaniska insprutet k-jetronic, som krånglar förståss!

Nu är mina tankar såhär!

1: Försöka fixa k-jet eller hitta någon som kan fixa det åt mig.
2: Byta till elektronsikt insprut från tex en volvo 340.
3: Köpa Mc förgasare och införskaffa ett specialinsug till det
4: Köpa dubbla weber
5: Byta motor till audi 1.8T


__

1: Ingenting är omöjligt men verkar inte som något att satsa på i slutändan iallafall.

2: Det blir en del meck, inte alls omöjligt... vet inte riktigt hur man gör bara. Borde bli relativt billigt iallafall.

3: Mc förgasare.... Hitta det här på blocket o därav idén http://www.blocket.se/stockholm/Forgasa … 11&w=3
Prata med en kille som är skitgrym med cnc fräs för att bygga insug.. Det kommer gå på runt 6-7000kr totalt.

4: Weber... Till att börja med... inte så extremt billiga och sen med tanken på att ställa in dom... Munstycken! och självklart hitta ett insug som passar till de...

5: Byta motor, om jag bestämmer mig för det här så får jag en turbo att experimentera med... men är det värt det mot 16v kr motorn o.O

Seriösa svar tack! Svar som "det kommer aldrig funka eller dylikt undanbedes!

Cheers

saying you dont wanna drive your car hard to keep it nice for the next owner is like saying you dont wanna have sex with your girlfriend so she'll be more enjoyable for her next boyfriend
Volkswagen Bubbla 1500 Lim "1.8 Snurrbo" (1968)
vw_tdi Avstängd
5 oktober 2011 · 46 Inlägg

jag tycker att du ska strunta i alternativ 5 för det kommer bli krångligast och mest jobb i slutänden
bättre att du sätter dig och läster om hur ett k-jet funkar ist, brukar aldrig vara nått problem, väldigt enkelt bara man lär sig det och det pallar ganska mkt hästar också

ps om du nu ska i med en 1,8t så ska bilen regas vilket innebär brutalare bromsar och massa annat

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang