Bmw 320i e46 -99 Startar ej!

anhest
16 oktober 2011 · 94 Inlägg

Tja!


Nu är det såhär att bilen startar inte, funkade perfekt tills jag stängde av den. När jag kom tillbaka till bilen så hände det inget. Provade få igång den några gånger men inget hände. Fanns ingen ström i bilen efter 2-3 gånger så gick varken o låsa eller starta. Försök med startkablar funkade inte heller då det klickade bara när man försökte starta. Gissar på att det är startmotorn som har gett sig men är inte säker. Så jag undrar vad det kan vara?

Tack!

Senast redigerat av anhest (16 oktober 2011)

BMW 320i E46 "The Hulk" (1999)
Rquired Allmänt envis
16 oktober 2011 · 12 512 Inlägg

Blir bilen strömlös efter 2-3 startförsök känns det snarare som att batteriet eller något i strömförsörjningen gett sig. Pröva att ladda upp det befintliga och/eller försöka med ett annat, friskt batteri!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
anhest
16 oktober 2011 · 94 Inlägg

Jo batteriet ligger på laddning nu, om det inte funkar då så blir det ett nytt batteri.

BMW 320i E46 "The Hulk" (1999)
Drönirettab
16 oktober 2011 · 21 761 Inlägg

Om det inte fungerar fastän du har laddat batteriet så kan du mäta direkt på batteripolerna (inte polskorna) vilken spänning det blir när du vrider nyckeln i startläge, en sån mätning visar med stor säkerhet ifall batteriet är dåligt eller inte. smile

anhest
17 oktober 2011 · 94 Inlägg

Nu har jag laddat batteriet. La in det och skulle starta bilen. Men det klickade en gång och så fanns det ingen ström i batteriet längre... Misstänker att detta batteri har gjort sitt.

BMW 320i E46 "The Hulk" (1999)
Rquired Allmänt envis
17 oktober 2011 · 12 512 Inlägg

anhest skrev:
Nu har jag laddat batteriet. La in det och skulle starta bilen. Men det klickade en gång och så fanns det ingen ström i batteriet längre... Misstänker att detta batteri har gjort sitt.

Det låter helt klart så, men vill du vara helt säker kan du testa Drönirettab´s metod!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang