tips på högtalargaller

Jox
29 januari 2007 · 96 Inlägg

hej har byggt bandpass i 190in o dragit porten upp genom hatthyllan... har använt 16cm plaströr av typen orange (inte så fint) har målat den svart men ja skulle vilja ha några snygga galler över den fast det kanske blir visselljud av de men jaja tips på fina galler mottages

Senast redigerat av Jox (30 januari 2007)

Volvo745_88
30 januari 2007 · 49 Inlägg

Köp 10 mm kromat rör (OBS mjukt rör) och bocka själv, det blir snyggt och med inget missljud alls. Sen borrar du bara 10 mm hål in i lådan (med rätt djup) och sticker in rören du bockat.

_fillan_ med lem
30 januari 2007 · 1 925 Inlägg

Volvo745_88 skrev:
Köp 10 mm kromat rör (OBS mjukt rör) och bocka själv, det blir snyggt och med inget missljud alls. Sen borrar du bara 10 mm hål in i lådan (med rätt djup) och sticker in rören du bockat.

nu var det ju inte rör han sökte utan det var galler ?


Jox skrev:
hej har byggt bandpass i 190in o dragit portarna upp genom hatthyllan... har använt 16cm plaströr av typen orange (inte så fint) har målat dom svarta men ja skulle vilja ha några snygga galler över dom fast det kanske blir visselljud av de men jaja tips på fina galler mottages

om du har ett par gamla 6,5" högtalare hemma med galler så ta gallret från dom smile borde bli skitsnyggt för då ser det ju ut som du har 2st högtalare där smile

tror inte det ska bli något vissel ljud elelr nåt smile

hoppas du fick lite hjälp

Mvh filip mattsson

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Jox
30 januari 2007 · 96 Inlägg

jo det var galler jag skulle ha o jag tänkte mest på om någon visste omnågra lite snyggare gallen än vanliga

Vogge
30 januari 2007 · 494 Inlägg

de man skulle kunna göra är ju att gå in på en data affär de brukar ha flashiga galler till data fläcktarna finns ju massa snygga galler där brukar itne vara så dyrt!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
Jox
30 januari 2007 · 96 Inlägg

jo men dom är nog inte så stora som 6,5 tum eller?

Sandman
30 januari 2007 · 873 Inlägg

Finns ju minst 120mm i olika mönster till datorventilation.

Har hittat större någon gång men det är ju mindre vanligt.

Annars kan du kanske skära ut egna eller beställa, hade varit fint smile

Don't get mad, get even.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang