Volvo Amazon 1964 - Bruksbil för sommaren

Kotten_Nydahl
17 augusti 2011 · 60 Inlägg

Denwil skrev:
Då dök resterande delar upp idag så nu ska det fixas med ett motorstativ samt leta garage i Eskilstuna. Förhoppningsvis får jag dra igång nu. big_smile

Aha det underlättar ju att ha någonstans att vara en sväng, e ju inte alltid så lätt att knuffa ut den var kväll..
Hoppas du hittar nått vettigt..big_smile

Roadkill cafè - You kill it, we grill it!
Leirviken
17 augusti 2011 · 16 Inlägg

Ser bra ut! stå på big_smile

Ragge88
17 augusti 2011 · 104 Inlägg

mr_yeahman skrev:
OK, är den riktigt sunkig så.. min b18 va också slut.. så klart det får bli b20 då..

En b230fk har jag haft tankarna på ett bra tag, men typ fundering som får vänta tills jag har ett fullvärdigt garage att vintermeka i. Sen så rekommenderar jag att köpa en donatorbil, då man verkligen får med allt som behövs å mycket mer, helst skall den starta och gå, så man kan bekräfta att den verkligen går bra och är frisk innan man hinkar ner den i amazonen.

duger gott me en B23A har jag upptäkt turbo e ju inge roligt avslöjjar för mycket me vislandet ;P

Denwil
17 augusti 2011 · 33 Inlägg

Motor kommer nu vara orginalaren, dock så har det suttit någe tungt i mitt motorstativ då d är helt vajj..  Blir ersatt dock big_smile

Ska försöka hitta förgasaren någonstans i morsans garage... Ja det existerar ett garage, till och med två. Alla överfyllda ^^

All inbillning är utbildning =S
Ragge88
17 augusti 2011 · 104 Inlägg

Denwil skrev:
Motor kommer nu vara orginalaren, dock så har det suttit någe tungt i mitt motorstativ då d är helt vajj..  Blir ersatt dock big_smile

Ska försöka hitta förgasaren någonstans i morsans garage... Ja det existerar ett garage, till och med två. Alla överfyllda ^^

får köra en estetisk rensning Dvs mitt sorterat i snygga lådor och alla andras grejjer upp på vinden i ica kassar

Denwil
17 augusti 2011 · 33 Inlägg

Snarare byggsaker och takplattor i vårat garage. Firman behövde plats roll

Men ja, sortering existerar. Fryspåsar och bra uppmärkt. Men jag glömde ju bort vad som va fram / bakbackar tills jag kom underfund med att armen är för handbroms big_smile

All inbillning är utbildning =S
Denwil
24 oktober 2011 · 33 Inlägg

Sikken kass projekttråd jag håller i  =/. Mest sporadiskt jag kan skriva och aldrig bilder.


Följande har hänt, äntligen fått garageplats (woo! ) Letat reservdelsbil och hittade istället en riktig pärla. Med lite blod svett och tårar så startade den och lyckades ta sig hem. Den står nu knappa 25 meter från sin bror.

Med min sedvanliga tur va det en 64 därtill. Sänkt på verkstad, utbytesmotor och ja, inredningen har inte alla detaljer. Plåtskärmar! Enda jag skulle vilja ha på den är golvet från den andra. All rost lagad på verkstad och har sedan stått.

Så lite genväg är det ju, men vill verkligen ha en Amazon till våren / sommaren och med mitt lika sporadiska liv som tråden så hade det inte gått.


https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142435/142435-c9fec8302eb094212d56ec9a790c7f55.jpg

Här är då nuvarande skick på den andra som fick vänta, och vänta på att något skulle ske.

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142435/142435-9429afaf3b05cdaa79f572d4344640d7.jpg

Så ja, vill ni ha bilder i övrig bara skriv så hugger jag tag i någon med kamera. smile

All inbillning är utbildning =S
Denwil
26 oktober 2011 · 33 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142435/142435-563cd3ab50271c4dc0b03af32eab3ed3.jpg
Inte så pjåkigt för att ha stått en tid

Tack till TheRoad som tagit de bilder (utom den på reservdelsbilen ) som just nu existerar!

All inbillning är utbildning =S
Denwil
26 oktober 2011 · 33 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142435/142435-83dddca9c5b505ed2d86a0b541612c8c.jpg
Bra lagat. Men avgasröret kunde monterats rätt tycker jag

Bra lagning, kanske inte bilden visar. Såg över golv och trösklar idag. Kommer förmodligen kapa golv ur den andra då detta inte va så fräscht som jag vill ha det. Möglande ryamattor under en uppskuren orginal gummimatta ( ska försöka ordna bilder ). Mycket tragiskt.

Någon som vet / har bra bilder på upphängningen?

All inbillning är utbildning =S
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang