Varför kan man ej ha Dragkrog på Mondeo St220?

Robelle
7 januari 2010 · 1 Inlägg

Är det någon som vet det?smile

Kanelbullen
7 januari 2010 · 1 722 Inlägg

hmm kanske Dragkrok* du menar big_smile ?

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Rquired Allmänt envis
7 januari 2010 · 12 512 Inlägg

För Ford har inte typat sina ST modeller för släpvikt tyvärr, eftersom det är "sportbilar". Det var förklaringen som gavs i Teknikens Värld när det begav sig smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
ST__R
17 april 2010 · 40 Inlägg

Det har jag också hört. Det är en "sportbil" så därför får dom inte ha dragkrok tongue

wofflan- Gear Heads Göteborg
17 april 2010 · 156 Inlägg

Förklaringen jag hörde av Ford va att chassina inte håller för att dra några vikter vetifan om det låter så bara men det är ju Ford trots allt..

Chris1967 Livsnjutare
1 november 2011 · 15 Inlägg

Det är rent BS. Min Mondeo är typad med dragkrok - det är en flyttgodsbil från Spanien. Det finns smockat med ST 220 i Europa med dragkrokar, bara Sverige som gjort en miss med typning/certifikat plus att dom är bara jävligt lata. Annars är det är samma grejer som till en vanlig 3.0, och dom har ju dragkrok..

Lägg aldrig en strumpa i brödrosten.
Volkswagen Golf GT "TSI" (2017)
Rquired Allmänt envis
1 november 2011 · 12 512 Inlägg

Chris1967 skrev:
Det är rent BS. Min Mondeo är typad med dragkrok - det är en flyttgodsbil från Spanien. Det finns smockat med ST 220 i Europa med dragkrokar, bara Sverige som gjort en miss med typning/certifikat plus att dom är bara jävligt lata. Annars är det är samma grejer som till en vanlig 3.0, och dom har ju dragkrok..

Och det är det värt att dra liv i en ett och ett halvt år gammal tråd för tycker du? Särskilt när exakt det du skriver redan framkommit i tråden?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Chris1967 Livsnjutare
1 november 2011 · 15 Inlägg

Wow, är det så illa? wink

Ser inte att det framgår någonstans att det vimlar av dom överallt utom i Sverige?

Senast redigerat av Chris1967 (1 november 2011)

Lägg aldrig en strumpa i brödrosten.
Volkswagen Golf GT "TSI" (2017)
Rquired Allmänt envis
1 november 2011 · 12 512 Inlägg

Chris1967 skrev:
Wow, är det så illa? wink

Som svar på vad som tidigare stod i ditt inlägg innan redigering, ja inlägg som inte för diskussionen framåt är inte tillåtna. I inlägg #3 angavs det att ST220 inte är tillåten med dragkrok eftersom den inte godkänd för det vilket är detsamma som du skrev i inlägg #6, att detta sedan gäller i Sverige hoppas jag tas som underförstått då det trots allt är i detta land vi lever och verkar. Och även om det som framkommit i tråden inte var 100% korrekt, har TS någon nytta av ny information 19 månader senare? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Chris1967 Livsnjutare
1 november 2011 · 15 Inlägg

Köp en bil istället så får du också vara med och leka istället för att leka forumpolis, Mr Underförstått wink

Lägg aldrig en strumpa i brödrosten.
Volkswagen Golf GT "TSI" (2017)
Niklas1987 NO
1 november 2011 · 2 182 Inlägg

Chris1967 skrev:
Köp en bil istället så får du också vara med och leka istället för att leka forumpolis, Mr Underförstått wink

Han har ju 2 om jag inte minns fel

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Rquired Allmänt envis
1 november 2011 · 12 512 Inlägg

Niklas1987 skrev:

Chris1967 skrev:
Köp en bil istället så får du också vara med och leka istället för att leka forumpolis, Mr Underförstått wink

Han har ju 2 om jag inte minns fel

Jag har mycket riktigt två stycken bilar, men tycker dock inte antalet bilar påverkar innebörden i det jag skrev till dig (Chris1967) ovan.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Germax
1 november 2011 · 12 086 Inlägg

Sen när vart du en surpuppa Rquired? smile

Lyfta trådar gör ju folk mest hela tiden, finns många värre exempel än den här.

Rquired Allmänt envis
1 november 2011 · 12 512 Inlägg

JapMax skrev:
Sen när vart du en surpuppa Rquired? smile

Lyfta trådar gör ju folk mest hela tiden, finns många värre exempel än den här.

Sen i eftermiddags verkar det som! wink

Visst lyfter folk trådar lite titt som tätt men då brukar folk också protestera, jag menade inte att framstå som tjurig i detta fallet utan tyckte mest att lyftet inte förde med sig något. Det kan vara svårt ibland när man inte använder sig av smileys eller liknande för att förtydliga att man inte menar något illa.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Chris1967 Livsnjutare
1 november 2011 · 15 Inlägg

JapMax skrev:
Sen när vart du en surpuppa Rquired? smile

Lyfta trådar gör ju folk mest hela tiden, finns många värre exempel än den här.

Datumet var kanske inte det första man kollade på, utan mer innehållet. Ber om ursäkt för det, men tycker det är lite väl overkill med sånt bemötande - med eller utan smileys.

Rquired: Nu glömmer vi detta, så kollar jag lite bättre på datumen fortsättningen, om det är okej med dig. smile

Lägg aldrig en strumpa i brödrosten.
Volkswagen Golf GT "TSI" (2017)
Rquired Allmänt envis
1 november 2011 · 12 512 Inlägg

Chris1967 skrev:

JapMax skrev:
Sen när vart du en surpuppa Rquired? smile

Lyfta trådar gör ju folk mest hela tiden, finns många värre exempel än den här.

Datumet var kanske inte det första man kollade på, utan mer innehållet. Ber om ursäkt för det, men tycker det är lite väl overkill med sånt bemötande - med eller utan smileys.

Rquired: Nu glömmer vi detta, så kollar jag lite bättre på datumen fortsättningen, om det är okej med dig. smile

Jag ber om ursäkt om du tog illa vid dig av det, självklart är det ok! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
aha_100
1 november 2011 · 535 Inlägg

ja nu när ni endå lyft tråden.

Det är väl väldigt sällan finns dragkrok hos prestandabilar?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang