Enkelt, billigt trim till Golf 2 1,8i?

Timp_GTi
31 januari 2007 · 188 Inlägg

Bylla skrev:
klart de är dyrare att äga, men därtill får du ju en pigg kärra=) (har en golf gti 16v själv=) dom e ruggingt sköna med hyffsat klöswink )  gav 12 000 för den, 5dörrars med all utrustning.

Okej, gött ju! Har funderat på en trimmad 8v som ligger på blocket, den rör sig ungefär lika bra som en 16v påstod ägaren, dessutom billigare i försäkring än 16v!

Volkswagen Corrado G60 JET "2.0 Eaton-projekt" (1991)
malten_racing
2 februari 2007 · 17 Inlägg

de går å fa bra fart på 1,8i maskinerna med liten å lätt turbokonvertering, gjorde ja på min förra året. mena turbo grenröret tar du från en golf/caddy tdi sen så en liten turbo, liten ic, å ett extra sprut som man knåpar ihop själv. tror de gick på typ 1000spänn me allt de för mig. men de gäller ju att man kan skruva lite iaf. gick på en helg å fixa de där, gick jävligt bra desutom, me 0,75bar i ladd.. å då hänger inga gti 16v på kan ja lova, har en sån motor åxå..

...Vebomekk Racing...
Cosworth Rwd - mål 550hk -07
12,3 @192km/h -06
Plymouth Satellite "MoparPerformance" (1966)
Ford Sierra Cosworth Rwd "MaltenRacing" (1988)
Timp_GTi
2 februari 2007 · 188 Inlägg

malten_racing skrev:
de går å fa bra fart på 1,8i maskinerna med liten å lätt turbokonvertering, gjorde ja på min förra året. mena turbo grenröret tar du från en golf/caddy tdi sen så en liten turbo, liten ic, å ett extra sprut som man knåpar ihop själv. tror de gick på typ 1000spänn me allt de för mig. men de gäller ju att man kan skruva lite iaf. gick på en helg å fixa de där, gick jävligt bra desutom, me 0,75bar i ladd.. å då hänger inga gti 16v på kan ja lova, har en sån motor åxå..

Okej! Får väl se vad man köper för nåt då wink

Volkswagen Corrado G60 JET "2.0 Eaton-projekt" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang