Framhjulsbilar Drifta?

Wr00m
3 februari 2007 · 14 Inlägg

Kan man ställa in framhjulsdrivna bilar till drifting?
speciellt en mitsubishi eclipse 93:a?

Aerodynamik ...
4 februari 2007 · 7 120 Inlägg

Man kan väl konvertera FWD till RWD men det ska väl va sjuhelsikes svårt.

mellowd Drop Shop
4 februari 2007 · 926 Inlägg

lär dig vänsterbromsa ordentligt så kan du åka bred med framhjulsdrivet (:

FireTraXX DFFL
4 februari 2007 · 9 020 Inlägg

Full gas och handbroms = ganska kul i brist på bakhjulsdrift

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Wr00m
4 februari 2007 · 14 Inlägg

hehe fint fint ;D.

ska söka upp hur man konverterar FWD till RWD/ bilr det för mycket jobb(viket det säkert blir) blir det inget av det ;(


bra ide me full gas o handbroms wink men d e lite svårt eftersom jag kan inget bra ställe i malmö

Senast redigerat av Wr00m (4 februari 2007)

FireTraXX DFFL
4 februari 2007 · 9 020 Inlägg

Wr00m skrev:
hehe fint fint ;D.

ska söka upp hur man konverterar FWD till RWD/ bilr det för mycket jobb(viket det säkert blir) blir det inget av det ;(


bra ide me full gas o handbroms wink men d e lite svårt eftersom jag kan inget bra ställe i malmö

Kom till lödde, stora tomma parkeringar.
Bra ställe att öva på om inget annat.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Wr00m
4 februari 2007 · 14 Inlägg

hittade något sånthär:
http://www.modernracer.com/tips/frontwh … steer.html

verkar intressant ska testa så snabbt jag har chansen

Aerodynamik ...
4 februari 2007 · 7 120 Inlägg

Har faktiskt haft tanken att någon gång konvertera en SAAB (93 eller 95)
trimma och ha kul smile
Om det inte blir för svårt eller dyrt.

Just nu känns det ganska avlägset

Wr00m
4 februari 2007 · 14 Inlägg

haha ja tongue

OverBoosted AUTOBAHNRASER
4 februari 2007 · 3 804 Inlägg

Körs drifting med FWD också men det är ju inte lika lätt o populärt som med RWD men det är bara använda hand bromsen som en tok... alltså när du kommer in mot en kurva så släng i handbromsen o sväng och växla ner o gasa så får du småååå ställ med fwd smile


Bmw osv..
Team-Adolfsson Gödseldräng
4 februari 2007 · 4 529 Inlägg

men dom4x4 bilarna som dom driftar med är det så att det driver mer på bakhjulet än framhjulet så df kan dom drifta tongue

FireTraXX DFFL
4 februari 2007 · 9 020 Inlägg

bonnen skrev:
men dom4x4 bilarna som dom driftar med är det så att det driver mer på bakhjulet än framhjulet så df kan dom drifta tongue

Tycker att drifting med 4wd ser ut som att de bara slänger ut bakänden och gasar, ser iallafall jävligt okontrollerat ut. (Aldrig kört så med en 4-hjulsdriven bil så jag vet inte)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Team-Adolfsson Gödseldräng
4 februari 2007 · 4 529 Inlägg

FireTraXX skrev:

bonnen skrev:
men dom4x4 bilarna som dom driftar med är det så att det driver mer på bakhjulet än framhjulet så df kan dom drifta tongue

Tycker att drifting med 4wd ser ut som att de bara slänger ut bakänden och gasar, ser iallafall jävligt okontrollerat ut. (Aldrig kört så med en 4-hjulsdriven bil så jag vet inte)

hehe när det väl släpper så släpper det rejält tongue jag å kusinen driftade i samhället med hans nissan big king xD de va skoj som fan de haha
fast bättre å drifta med camaron tongue

sneaky200sx japs-nörd
4 februari 2007 · 76 Inlägg

japsarna kör ju FWD så varför inte....är typ samma som folkrace, kör me vänsterbroms o bakändan kommer farandes smile

Den som ingen Turbo har, den får åka utan Bar
Tryptofan Bi-Fuel
4 februari 2007 · 153 Inlägg

http://youtube.com/watch?v=x6thh_Iw92w

Japaner visar hur man gör.  Dom vet dom.  smile

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år
Wr00m
4 februari 2007 · 14 Inlägg

haha fett wink

fish Allfixare
4 februari 2007 · 1 475 Inlägg

subaru rex! såg ut som en honda jazz

Gräsberg
4 februari 2007 · 1 002 Inlägg

sneaky200sx skrev:
japsarna kör ju FWD så varför inte....är typ samma som folkrace, kör me vänsterbroms o bakändan kommer farandes smile

precis.. så jävla roligt:D leka med svindäck på en plogad bana på en sjöbig_smile

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
sneaky200sx japs-nörd
4 februari 2007 · 76 Inlägg

Gräsberg skrev:

sneaky200sx skrev:
japsarna kör ju FWD så varför inte....är typ samma som folkrace, kör me vänsterbroms o bakändan kommer farandes smile

precis.. så jävla roligt:D leka med svindäck på en plogad bana på en sjöbig_smile

O ja big_smile så jäfla kul smile

Den som ingen Turbo har, den får åka utan Bar
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang