radera tråd

Anubis
13 oktober 2011 · 1 255 Inlägg

Bullet--- skrev:

Anubis skrev:

Bullet--- skrev:

Jag brukar säga såhär, när andra biltillverkare kan pumpa 100hk/liter ur sina motorer utan att använda turbo eller fler antal cylindrar eller större volym, då kan vi snacka tongue

Fast de är ju inte rätt direkt då dom som gör sporigare bilar ofta vill använda sig av större motorer och fler cylindrar men dom kan ju fortfarande uppnå 100hk/L eller hur o har dom större motorn har dom större cylindervolym så blir samma sak ju. tex BMW M3 E46 med 3,2L som har 346 hk

Men BMW kan man direkt inte ta med i detta ämne då dem kör med sugmotor i den bilen och liknande ventilsystem som i Honda.
Och sen grejen är den att vissa motorstarka bilar med stora motorer ligger på 80-90 hk/liter så slöseri helt enkelt tongue

Ja men och du sa andra biltillverkare vi kan ta Toyota annars kolla på tex: Toyota celica T-sport 1,8L och 191 hk dom kör med liknande ventilsystem som Honda ska inte dom räknas heller då?

Nu har jag nämt 2 biltillverkare som uppnår 100hk/L så tro inte att Honda är ensama om detta sen varför köra sug när man kan överlkadda o få ut så sjukt mycket mer, dom snabba Hondorna man sett är ju ändå dom som överladdat sina.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
JDMy00 ClubJDM.se
13 oktober 2011 · 1 608 Inlägg

Anubis. Du gillar när det går fort rakt fram gissar jag?
Bullet---. Dig vet jag att du gillar touge wink

Så, anubis, sluta tjafsa om överladdning och att det är bättre. för det kommer du ingen vart med när du snackar med folk som åker honda. För jag själv gillar responsen i sugisar speciellt när man kör på roliga kurviga vägar. och att köra på kurviga vägar är bland de roligaste som finns. Åka fort rakt fram kan ju vilken mongo som helst. tongue

Mazda Mx-5 (1999)
Anubis
13 oktober 2011 · 1 255 Inlägg

JDMy00 skrev:
Anubis. Du gillar när det går fort rakt fram gissar jag?
Bullet---. Dig vet jag att du gillar touge wink

Så, anubis, sluta tjafsa om överladdning och att det är bättre. för det kommer du ingen vart med när du snackar med folk som åker honda. För jag själv gillar responsen i sugisar speciellt när man kör på roliga kurviga vägar. och att köra på kurviga vägar är bland de roligaste som finns. Åka fort rakt fram kan ju vilken mongo som helst. tongue

Har aldrig sagt att de är bättre dock tycker ja honda bilarna har för lite effekt testade som jag sa polarens Type-R EP3 och gillade allt med bilen men så fort de kommer en liten raka räcker de inte till för o tillsfredställa mig helt enkelt.

Och diskutionen här va att han menade på att inge anna bilmärke än honda uppnår 100hk/L med sug motor tongue

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Andreas79
13 oktober 2011 · 3 968 Inlägg

Tråden handlar inte om bilmärke vs bilmärke/ motorer vs motorer,
utan om bilderna på en fin Honda Civic EJ2...

Tycker det har blivit väldigt offtopic här nu...

Kanske schysst mot trådskaparen att fortsätta även
prata om hans fina röda Civic EJ2 ? = ) smile tongue

Senast redigerat av Andreas79 (13 oktober 2011)

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Anubis
13 oktober 2011 · 1 255 Inlägg

Andreas79 skrev:
Tråden handlar inte om bilmärke vs bilmärke/ motorer vs motorer,
utan om bilderna på en fin Honda Civic EJ2...

Tycker det har blivit väldigt offtopic här nu...

Kanske schysst mot trådskaparen att fortsätta även
prata om hans fina röda Civic EJ2 ? = ) smile tongue

Ja de är sant, får be så mycket om ursäkt till Frey_Ferarra smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
-Frey-
13 oktober 2011 ·

Nu har ni klandrat hela min topic!

Ge er förfan!! big_smile

Andreas79
14 oktober 2011 · 3 968 Inlägg

Övrig diskussion som inte rör tråden kan väl tas i era gästböcker ? tongue svårare
än så är det inte.. var nu schyssta till trådskaparen då han förtjänar det smile

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Vilot
6 december 2011 · 495 Inlägg

Lyckats bra med din EJ2'a! Snyggt med bc2 kittet men hade skippat alla bc2 klibborna. Flera planer før bilen din då?

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Honda Accord Type-R "Dr.Jekyll and Mr.Hyde" (1999)
Volkswagen UP GTI "Elvira" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang