Rengöra bilsäte

RayDaX
6 februari 2007 · 25 Inlägg

Köpte ny bil igår och gamla ägaren var så klyftig så han lade sommarfälgarna i baksätet.. med följd av svart olja och skit sitter nu i sätet...
Hur gör man enklast för att få bort det här.. går det att få bort så det inte syns på ljus klädsel?

Såååå deeeeeeeeeeee sååååå :P
Emirio
6 februari 2007 · 81 Inlägg

tror enda sättet är och kemtvätta alla säten som jag gjorde i min volvo hade osså ljus inredning lycka till wink

Losgard
6 februari 2007 · 1 688 Inlägg

Klädseltvätt fungerar, maskinen ser ut som en våtdamsugare i stort sett.
Ta kontakt med närmste rekondfirma så hjälper dom dig, "klädseltvätt" på burk från bensinstationer osv tycker ja inte fungerar något vidare smile

Lycka te!

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
FULLGAS Mångsysslare
6 februari 2007 · 303 Inlägg

Tesat startgas , brukar avnända de i taket etfter svarta oljiga fingrar , de löser öpp skiten sen e de vara å torka bort

Volvo C70 CAB "CHIFEN FEL MEN ENDÅ RÄTT" (2000)
RayDaX
6 februari 2007 · 25 Inlägg

Får tacka för dom svaren.
Ska prova dom allihop.
Ska även försöka få tebax lite pengar från förra ägaren. för bilköpet var avslutat när han kastade in fälgarna i bilen. Så har man tur kanske han står för tvätten.

Såååå deeeeeeeeeeee sååååå :P
BMW635_Robban
6 februari 2007 · 1 277 Inlägg

Jag köpte nån Nano-historia från Turtle wax...har inte testat det mot olja ännu...

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
6 februari 2007 · 2 258 Inlägg

På min Monza rev jag ur sätena och körde skumtvätt och dammsugare. Mamma hade en sån där svindyr Kirbydammsugare med massa konstiga tillbehör för bland annat skumtvätt.

Du känner ingen som har en sån som du kan få använda? Givetvis ihop med något bra medel, jag minns inte vad jag använde, det är nog tio-tolv år sedan... smile

Men det kan nog vara värt att lyfta ur sätet för att kunna göra rent ordentligt, gör du så kan du ju skölja ordentligt och kan använda starkare medel utan att vara rädd att det fortsätter hända saker för att det är kemikalierester kvar i sätet.

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang