Growe
Fri fart för ett fritt folk!
24 december 2011
· 13 806 Inlägg
Evildan skrev:
Growe skrev:
Evildan skrev:
Sjukt slö var den redan när den lämnade monteringsbandet ![wink](img/smilies/wink.png)
Om den om möjligt har blivit ännu slöare nu kan du alltid enkelt kolla/byta:
Rycker den?
Kan vara igensatt luftfilter, bränslefilter.
Svarar den normalt på gasen när du håller ned kopplingen?
Kan vara anliggande bromsar.
miltalet är ofta inget bekymmer för en B230, kan gå långt och hårt utan problem.
jo inte är dom pigga finns inte många bilar som är så tröga som en 940 med 116hk
helt döda
fast om man räknar in snittfarten på en 940 om man räknar med all tid man får lägga i verkstan om man tex har en BMW/SAAB så vinner 940 lätt.
inte mkt strul med 940, antagligen en av dom hållbaraste och stryktåligaste bilar som byggts på -90 talet tillsammans med Toyota.
jo fast då är 91-92 att föredra..men som sagt det är inte mycket som kan eller går sönder ![smile](img/smilies/smile.png)
nog en av världens bästa bilar i modern tid
det toyota förlorar på är att dom rostar som fan..finns fortfarande 940 med 40K på mätaren som inte har någon nämndvärd rost har en toyota gott 40K så är karossen helt död motorn är dock förjävla bra hos toyota
pratade lite med en polare om bilar han driver en bilverkstad och han har ALDRIG bytt en motor eller låda på en toyota inte heller några drivaxlar eller bromsok rätt sjukt faktist ![smile](img/smilies/smile.png)
därimot byter han säkert 50st saab motorer och 50st audimotorer om året ![smile](img/smilies/smile.png)
Kör fort så hinner inget hända...