Vilken diff? Volvo 745 -90

marcuswidegren
30 mars 2011 · 23 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158232/158232-10ae11b7fc9dd439fee517a2affddd7a.jpg
vad kan detta vara för diff?

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158232/158232-2ced182a22996647e937e688dbf78556.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158232/158232-fcd424201fffa5747ae7d04a98b6d19e.jpg


Vad är detta för någon diff? big_smile

sponsorer 2013
SKRUVAT.se
turboforssen Telge Drifting Team
30 mars 2011 · 5 398 Inlägg

slungdiff

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
marcuswidegren
30 mars 2011 · 23 Inlägg

turboforssen skrev:
slungdiff

Diffar domma bra?
Hur mycket effekt pallar dom? smile

sponsorer 2013
SKRUVAT.se
turboforssen Telge Drifting Team
30 mars 2011 · 5 398 Inlägg

det är en bajs diff ...
dom diffar upp till 40km\t
dom är helt opålitliga  ibland diffar dom och ibland inte

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
sleepyoh
30 mars 2011 · 1 319 Inlägg

turboforssen skrev:
det är en bajs diff ...
dom diffar upp till 40km\t
dom är helt opålitliga  ibland diffar dom och ibland inte

ska inte dessa gå att *spänna* så att de även låser i högre hastighet? hmm

_----------'
marcuswidegren
30 mars 2011 · 23 Inlägg

turboforssen skrev:
det är en bajs diff ...
dom diffar upp till 40km\t
dom är helt opålitliga  ibland diffar dom och ibland inte

Ok, tack för svar:)

sponsorer 2013
SKRUVAT.se
turboforssen Telge Drifting Team
30 mars 2011 · 5 398 Inlägg

sleepyoh skrev:

turboforssen skrev:
det är en bajs diff ...
dom diffar upp till 40km\t
dom är helt opålitliga  ibland diffar dom och ibland inte

ska inte dessa gå att *spänna* så att de även låser i högre hastighet? hmm

jo visst går det men det är bättre att köpa en annan bättre eller att aga diffa

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
30 mars 2011 · 2 252 Inlägg

man spänner dom inte, utan man viktar på slungvikten med typ svets eller liknande då funkar dom mycket bra so budget lösning, bättre än att aga diffa nässtan

MEN! dom tål inte att man låser ut bakhjulen på t.ex ettan för att sen lägga ställ på 2an, Been there....

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
marcuswidegren
30 mars 2011 · 23 Inlägg

Wikstromm skrev:
man spänner dom inte, utan man viktar på slungvikten med typ svets eller liknande då funkar dom mycket bra so budget lösning, bättre än att aga diffa nässtan

MEN! dom tål inte att man låser ut bakhjulen på t.ex ettan för att sen lägga ställ på 2an, Been there....

Fins det någon guide för detta?

sponsorer 2013
SKRUVAT.se
volvo_grabb
27 december 2011 · 1 028 Inlägg

finns de bilder på hur man viktar upp slungvikten? håller dom inte alls bra eller?

Har inget å skriva ännu
loow Jävel
27 december 2011 · 2 018 Inlägg

Här är en bra guide hur man gör.

http://turbobricks.com/mods.php?content=art0027

Har själv rasat en sånhär diff och fått en o rassla som fan, inte najs sad Har dock vänners som verkar hålla hur länge som helst, har nog mycket med hur man kör.

You got to risk it, to get the biscuit :)
volvo_grabb
27 december 2011 · 1 028 Inlägg

Plankpojk skrev:
Här är en bra guide hur man gör.

http://turbobricks.com/mods.php?content=art0027

Har själv rasat en sånhär diff och fått en o rassla som fan, inte najs sad Har dock vänners som verkar hålla hur länge som helst, har nog mycket med hur man kör.

oki ska kolla länken gillar inte slungdiff mest för att se om man kan få dom att funka bra genom att ändra vikten. kör sj R sport diff lamell som e helt underbar

Har inget å skriva ännu
Growe Fri fart för ett fritt folk!
27 december 2011 · 13 777 Inlägg

Wikstromm skrev:
man spänner dom inte, utan man viktar på slungvikten med typ svets eller liknande då funkar dom mycket bra so budget lösning, bättre än att aga diffa nässtan

MEN! dom tål inte att man låser ut bakhjulen på t.ex ettan för att sen lägga ställ på 2an, Been there....

du får sluta kärring växla ;-)

min 745 16v gick fin fint att slå i 2:an och fortsätta bara man var snabb nog

inget som fungerar med en slapp m46/m47

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
volvo_grabb
27 december 2011 · 1 028 Inlägg

Growe skrev:

Wikstromm skrev:
man spänner dom inte, utan man viktar på slungvikten med typ svets eller liknande då funkar dom mycket bra so budget lösning, bättre än att aga diffa nässtan

MEN! dom tål inte att man låser ut bakhjulen på t.ex ettan för att sen lägga ställ på 2an, Been there....

du får sluta kärring växla ;-)

min 745 16v gick fin fint att slå i 2:an och fortsätta bara man var snabb nog

inget som fungerar med en slapp m46/m47

Kapa du me bort vikten på din diff?

Har inget å skriva ännu
volvo_grabb
27 december 2011 · 1 028 Inlägg

alltså ska man inte svetsa på någon vikt utan kapa bort den som slungas ut när de snurrar de e de ända?

Har inget å skriva ännu
Volvo 760 TDIC "Drifting Team SLEEDÅK" (1989)
Volvo 760 "760in Team SLEEDÅK" (1990)
Volvo 740 T5 "Kalsongen Team SLEEDÅK" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang