Eco driving. Hur fan gör man?

dbjanoz
8 februari 2007 · 1 785 Inlägg

Strumpan skrev:

XanderCage skrev:
stämmer nog det. men ja har inte läst hela tråden men det låter väldigt mycket att den drar 0.93 eller vad det var.
Men alltså kör du skiten ur den jämt då eller hyfsat normalt + lite lek?
Kör du mycket korta sträckor? det märks tydligt på min iaf om man kör mycket kallstarter.

Jag kör normalt + lite lek. Bor uppe i kalla luleå så det blir några kallstarter och det är några km till jobbet varje dag.

Hur mycket är några km i luleå? 20km eller 2km?

Om du kör bara korta sträckor så är det ju inte konstigt om den drar 0.93liter/milen

Cykla istället, borde vara jobbigara att skrapa rutan än att cykla för att köra 2km

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
MrTobias
8 februari 2007 · 1 297 Inlägg

dbjanoz skrev:

Strumpan skrev:

XanderCage skrev:
stämmer nog det. men ja har inte läst hela tråden men det låter väldigt mycket att den drar 0.93 eller vad det var.
Men alltså kör du skiten ur den jämt då eller hyfsat normalt + lite lek?
Kör du mycket korta sträckor? det märks tydligt på min iaf om man kör mycket kallstarter.

Jag kör normalt + lite lek. Bor uppe i kalla luleå så det blir några kallstarter och det är några km till jobbet varje dag.

Hur mycket är några km i luleå? 20km eller 2km?

Om du kör bara korta sträckor så är det ju inte konstigt om den drar 0.93liter/milen

Cykla istället, borde vara jobbigara att skrapa rutan än att cykla för att köra 2km

haha några km i luleå är 300km.. duvet.. närmaste grannflickan smile visst cykla men för de första så älskar jag att köra bil och för de andra så är det -25 grader ute smile Jag har motorvärmare och använder den jämnt.. men inte fan blir bilen varm för det.. tror inte att fransmännen vet vad vinter är för något.. när jag mätte upp 0.92 så var det på hösten me sommardäcken på.. vågar fan inte göra en ny koll smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang