Höjt laddtrycket 945 men hackar vid fullt gaspådrag

nesum
15 januari 2012 · 695 Inlägg

ekelund88 skrev:

nesum skrev:

robbaxxxx skrev:
Jag ska pröva med att köra på runt 1 bar, det borde gå bra..

Men för 2 liter milen skulle du kunna åka på 800hk, något är snesågat även om 1 bar går bra....

automatarna drar sjukt mycket min automat som var trimmad drog 1.5 liter landsväg LANDSVÄG

Jag har juh aldrig haft en 900 automat, men jag kan ändå tycka de låter mycke med 2 L/milen.. Jag misstror dig inte, känns bara mäktigt på nå vis...

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
Civilarn
15 januari 2012 · 249 Inlägg

Precis, men eftersom det är något fel så är ju 2 liter milen inte så konstigt, konstigare är ju bara att hitta felet=)

nesum
15 januari 2012 · 695 Inlägg

robbaxxxx skrev:
Precis, men eftersom det är något fel så är ju 2 liter milen inte så konstigt, konstigare är ju bara att hitta felet=)

De är juh ingen nyhet att lite äldre automatere generellt går lite dyrare än motsvarigheten med manuell låda. Du har juh trots allt en hel del extra "massa" som ska hållas igång.. Och en acceleration blir mekaniskt tyngre än i en manuell låda, därav den extra soppan, men inte såpass mycket extra... En ecokille kan säkert köra billigt med vilket som, men gasar man drar automataren mer. Och trimma gör man ju inte för att bevara vårblommor..

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
Civilarn
15 januari 2012 · 249 Inlägg

Precis. Men visst rent generellt blandad svenssonkörning så tar en automatare mer bensin, kanske 10% mer max, inte dubbelt vilket 2 liter milen motsvarar till skillnad från runt 1L/milen normalt..smile

ekelund88
15 januari 2012 · 2 656 Inlägg

robbaxxxx skrev:
Stämmer inte alls rent generellt. Växellådan är ju en av komponenterna som för över momentet från motorn och ska absolut inte orsaka att den drar mer. Möjligen att en 940 manuell med likadan motor och en förare som är kunnig inom ecodrive får den att gå snålare än en kille som kör en likadan med automat och väldigt snål på gasen. Men min varvar 2400 i 110 vilket är mindre än en manuell så den drar knappast mer.

den är beydligt mer "tung o vrida runt" än en manuell låda därav extra bränsleförbrukningen på nya moderna lådor från 05-06 o framåt är det helt annurlunda dock

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang