Bränslemätare visar nästan full trots nästan tom tank Passat 1,8t -99

Dunka Filosofen
19 januari 2012 · 69 Inlägg

hej, Som rubriken lyder så visar min bränslemätare nästan full oavsett hur mycket bränsle som är i. Vet någon om det kan vara givaren i tanken eller om det är instrument panelen felet sitter? När bilen är avstängd går mätarn ner till E och när man startar så går den upp till nästan full.

Någon som har ett alternativ vad det kan va? Pris för att fixa? Sätta dit en separat bränslemätare, hjälper det kanske?

MVH

Skit inte i min brevlåda!
chriva
20 januari 2012 · 7 Inlägg

Eftersom instrumentet går ner när bilen är jag till 99% säker på att problemet ligger i givaren nere i tanken. Många gånger räcker det med att slå till åvanpå tanken utav lvt. Annars brukar det va en lätt procedur att lyfta ur armaturen och kolla på den. smile

Dunka Filosofen
24 januari 2012 · 69 Inlägg

chriva skrev:
Eftersom instrumentet går ner när bilen är jag till 99% säker på att problemet ligger i givaren nere i tanken. Många gånger räcker det med att slå till åvanpå tanken utav lvt. Annars brukar det va en lätt procedur att lyfta ur armaturen och kolla på den. smile

Okej, Om jag förstått det rätt så kommer jag åt den i skuffen? under reservhljusbaljan? eller sitter den på något annat ställe?

Har ingen direkt koll på såna här saker då jag inte behövt kolla det tidigare:P

Skit inte i min brevlåda!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang