Får väl börja med att inviga denna tråden då!

Jag har opererats ganska nyligen för luxationer (ur led) i både vänster och i höger axeln, då använde dom vanlig artroskopi (titt hål), men högeraxeln visade sig vara bruten så dom fick göra en "latarjet operation" Där dom kapar ett ben som sitter på skulderbladet och skruvar fast det på framsidan utav ledskålen...
Kanske onödig info, men tyckte ändå det va lite nödvändigt eftersom jag har begränsad rörlighet i både vänsteraxeln men främst högeraxeln!
Jag har kommit igång rätt bra med träningen hos sjukgymnasten, och musklerna växer tydligen ovanligt snabbt och bra, men det ser ju fruktansvärt kostigt ut när man börjar få muskler på hela kroppen förutom brösten...
Så nu till min fråga!
Finns det några bra övningar för att få bröstmuskler utan att varken använda för tunga vikter eller att få för mycket "utåtspretande armar", svårt att förklara, men förhoppningsvis förstår ni.
Iaf, så kan jag inte göra dom vanliga "ligga på rygg med armarna åt sidan med hantlar och pressa uppåt (kan inga namn för övningarna) eller liknande övningar.
Hade varit guld värt om någon visste någon bra övning så man iaf kan lägga en grund eftersom axeln/axlarna förhoppningsvis blir bättre snart!