Vad slits på en bil när man sladdar?

Demmpa
30 januari 2012 · 329 Inlägg

opel ascona a eller b
omega
740-760-940
med mera:)

Saab 9-5 2,0t Biopower "Rusty Cracker" (2006)
Bmw_Bertil Ljud freak !
30 januari 2012 · 928 Inlägg

Jagsugerpabilar skrev:

Bmw_Bertil skrev:

Jagsugerpabilar skrev:

Blir det inte dyrt att hålla på avställa bilar för att sedan ta dem i bruk om och om igen?

Eller så kör jag med en e30/e36 året runt?

Nja dyrt å dyrt. Min hobby ! Hobby kostar pengar ! Vill man ha en sommar bil å en vinterbil så får de kosta smile
säger inte att du måste ha 2 bilar, Säger bara de att e36 är roliga å sladda med på vintern ! "även sommarn om du väljer ett mer motorstarkt alternativ"

På sommaren nöjer jag mig med en bil som bara går framåt för en någorlunda billig peng. Behöver inte kunna köra 190 km/h eller sladda på torr asfalt.

Jag undrar bara om bmw:n fungerar bra på sommaren också? Några nackdelar med bakhjulsdrift då?

Varför skulle dom inte funka bra på sommaren ?? Finns nackdelar med alla bilmärken! Tycker att en bmw 316-318 är något du skulle satsa på efter som du är mån om hur mkt bensin det går åt!

BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
ante850r
30 januari 2012 · 285 Inlägg

scorpio_turbo skrev:
köp en ford sierra och turbo konvertera den smile rolig både på vintern och sommaren smile

Mmm grabben och det verkar som TS har den kompitensen menar du?Han har ju noll koll.

Pim_Pim
30 januari 2012 ·

jonnielahti skrev:
740, vem som helst klarar av att sladda dem, går så vansinningt stadigt och långsamt smile

Precis..efter att ha kört Volvo dom två sista vintrarna så provade jag mig på en 320 här om dagen. Var faktiskt lite svårare.(innan kunde man ju sitta och lyssna på lite soft musik och prata med dom i bilen och ratta duktigt.) Men det är säkert en vane sak också ifs..

Kan ju lugnt säga att man blev Bmw frälst efter ljudet av en 6a och komforten, blir lätt en nästa vinter ! tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang