Simons sportavgassystem Saab 99 -83

robban_eddie
5 februari 2012 · 58 Inlägg

Hejsan har försökt hitta ett sportavgassystem till min Saab 99 med h-motor utan framgång. Jag söker ett Simonssystem eller liknande på minst 2". Finns det någon som vet var man kan få tag på ett?
Mvh Robert

Saab 99 Gl "svensktysken" (1983)
klawd22 Bilälskare
5 februari 2012 · 283 Inlägg

bygg eget?? lättare och blir billigare pga att de e en gammal bil:)

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D
Saab 9-5 "The Beast" (1999)
robban_eddie
5 februari 2012 · 58 Inlägg

klawd22 skrev:
bygg eget?? lättare och blir billigare pga att de e en gammal bil:)

Har fått tips om att simons funkar bra och då sätter jag hellre dit ett sånt då jag anser att bult on är lämpligare smile

Saab 99 Gl "svensktysken" (1983)
klawd22 Bilälskare
6 februari 2012 · 283 Inlägg

robban_eddie skrev:

klawd22 skrev:
bygg eget?? lättare och blir billigare pga att de e en gammal bil:)

Har fått tips om att simons funkar bra och då sätter jag hellre dit ett sånt då jag anser att bult on är lämpligare smile

simons kanske e bra ja, men du kan få lika bra effekt om man bygger ett sj också??

byggde sj på min gamle kärra. köpte förståss downpipen, men resten byggde jag sj fick bättre effekt med eget än med ett som jag lånade å provade.

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D
Saab 9-5 "The Beast" (1999)
robban_eddie
6 februari 2012 · 58 Inlägg

klawd22 skrev:

robban_eddie skrev:

klawd22 skrev:
bygg eget?? lättare och blir billigare pga att de e en gammal bil:)

Har fått tips om att simons funkar bra och då sätter jag hellre dit ett sånt då jag anser att bult on är lämpligare smile

simons kanske e bra ja, men du kan få lika bra effekt om man bygger ett sj också??

byggde sj på min gamle kärra. köpte förståss downpipen, men resten byggde jag sj fick bättre effekt med eget än med ett som jag lånade å provade.

ja självklart fick du bättre effekt med ditt egna, men du läser ju inte det jag skriver? Jag vill ha ett avgassystem som jag kan sätta dit bult on,. jag bygger mig ett eget när jag bygger mig en rejälare motor och faktiskt bryr mig om den nämnvärda effekten smile

Saab 99 Gl "svensktysken" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang