Rolla 745 i blank färg, tips, ideer och synpunkter ? :)

viktorlindh Lååga dieselskööp är fräckt :)
17 februari 2012 · 163 Inlägg

har rollat en bil förut i mattsvart, väldigt oseriöst men helt okej resultat. Men har nu tänkt att lacka min 745, är tidigare rollad i televerks-orange men är inte alls lika bra gjort, och det har börjat släppa här och var.
Så har tänkt att den ska bli blankvit eller blanksvart, tror ni det kommer att bli bra att rolla en bil i blank färg eller kommer det bli skit? någon som rollat i blank kulör? tacksam för alla tips och ideer smile

Volvo 740 D24 USA "Dieseleliten" (1988)
loow Jävel
17 februari 2012 · 2 018 Inlägg

lindh93 skrev:
har rollat en bil förut i mattsvart, väldigt oseriöst men helt okej resultat. Men har nu tänkt att lacka min 745, är tidigare rollad i televerks-orange men är inte alls lika bra gjort, och det har börjat släppa här och var.
Så har tänkt att den ska bli blankvit eller blanksvart, tror ni det kommer att bli bra att rolla en bil i blank färg eller kommer det bli skit? någon som rollat i blank kulör? tacksam för alla tips och ideer smile

Köp biltemas billigaste spruta och spruta bilen istället smile Mitt tips
Den funkar kanon, har lackat det mesta med en sån.
Man får köpa en ny varje gång man ska göra något seriöst bara smile

You got to risk it, to get the biscuit :)
viktorlindh Lååga dieselskööp är fräckt :)
17 februari 2012 · 163 Inlägg

är ju det att det är mycket mera jobb med att slipa och blanda rätt. ska väl även vara rätta temperaturer och vill ju inte ha rinningar  smile aldrig sprutat förr...

Volvo 740 D24 USA "Dieseleliten" (1988)
germ424
17 februari 2012 · 267 Inlägg

inga problem att rolla med blank färg,  köp en polyretan färg tycker jag

rostskyddsmålare
viktorlindh Lååga dieselskööp är fräckt :)
17 februari 2012 · 163 Inlägg

har du testat? ska man tänka på för att få så bra resultat som möjligt? har tänkt att iaf slipa noga och damm-torka, och även använda skummgummi-roller. något mer?

Volvo 740 D24 USA "Dieseleliten" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang