Radio s40

fozzin
16 februari 2012 · 40 Inlägg

Har kollar runt på Internet efter någon bra lösning på den dålig radiomottagning jag har, men hittar inte mycket.. Har en sony CDX-GT240 just nu, det jag undrar över är: om man köper original cd spelaren till bilen skulle det kunna bli bättre då? och passar s40 -03 radio till -96 s40? Vet inte vilken som är installerad när bilen var ny men borde inte spela någon roll om man tar en som är lite bättre... Mvh Fozzin

Typ den?
http://image.fbt.se/global/images/image … mp;height=

Bara en sån sak!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 februari 2012 · 17 560 Inlägg

Har haft flera S/v40 men aldrig haft något problem med radiomottagning. Kollat antenn ohm osv? Jaja... Ingen expert... Skickar över tråden till Billjud.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
fozzin
16 februari 2012 · 40 Inlägg

Började med att kolla på kontakterna och dom såg jätte bra ut, men har inte mätt något, vad ska det ligga på ca??. Men har bra kontakt i staden men inte utanför :S Har du haft original i bilen?n eller haft olika cd/dvd spelare?

Senast redigerat av fozzin (16 februari 2012)

Bara en sån sak!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 februari 2012 · 17 560 Inlägg

fozzin skrev:
Började med att kolla på kontakterna och dom såg jätte bra ut, men har inte mätt något, vad ska det ligga på ca??. Men har bra kontakt i staden men inte utanför :S Har du haft original i bilen?n eller haft olika cd/dvd spelare?

Alltid original. Men bra fråga! Antar att folk i denna avdelning vet lite mer hur man fixar saken men jag ska gå ut och mäta Ω på 2 bilar jag har hemma.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 februari 2012 · 17 560 Inlägg

Jag trodde jag skulle få nån form av motstånd men både Hyundaien och en Volvo 945 visade 0.00 ohm på antennkabeln. Vanlig multimeter använd. Jag är ju ingen stereoexpert direkt... Eltekniker till yrket men där gick jag bet!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
fozzin
17 februari 2012 · 40 Inlägg

Jaha det var ju tråkigt att det inte gick:/, men tror du att alla stereo till s40 passar? eller måste man ha den som satt när den var ny?

Bara en sån sak!
turbodeath
17 februari 2012 · 2 452 Inlägg

borde suttit en bigfront där en hc-805

döden kommer tillbaka
fozzin
17 februari 2012 · 40 Inlägg

kolla http://www.bildelsbasen.se/?link=item&a … d=19954139 den måste passa? Och vet någon hur stark den är?

Bara en sån sak!
turbodeath
17 februari 2012 · 2 452 Inlägg

japp är en sådan fast fan va dyra dom va då....jag brukar ju sälja mina när jag hämtar på skroten 600-700kr max ju

döden kommer tillbaka
fozzin
18 februari 2012 · 40 Inlägg

Hahah dom är duktiga på att ta betalt:P Men det ska vara att tryck in den bara eller något spec man måste göra?

Bara en sån sak!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang