Trimning men automatlåda??

bide92
18 februari 2012 · 26 Inlägg

Jag har funderingar på att trimma min bil lite och jag har funderingar på hur mycket en orginal steptronic automat låda klarar av att hanskas med utan att ta skada..
Har kollat runt lite och det finns ju trim och så så det förstår jag att det går men har inte hittat sått om hur lådan mår utav detta..

Är det någon som har bra koll på effekterna blir på lådan om den skadas eller så eller om det änns är någon ide att trimma en automat bil?

Tack i förväg!! smile

It's a way of life, It's a way of love, It's a choice to make and it's a choice to love, It's a choice only we ho choose this will understand!
BMW is my choice!
Now you make your's!
BMW 325iA (2002)
Germax
19 februari 2012 · 12 086 Inlägg

Vad syftar du på för trim? Lådan hänger med utan problem vid moderat sugtrim.
Ska du ha på överladdning är det möjligt att den inte vill längre, jag vet inte vad det sitter för låda i din bil tyvärr.

cpu1337
19 februari 2012 · 766 Inlägg

bide92 skrev:
Jag har funderingar på att trimma min bil lite och jag har funderingar på hur mycket en orginal steptronic automat låda klarar av att hanskas med utan att ta skada..
Har kollat runt lite och det finns ju trim och så så det förstår jag att det går men har inte hittat sått om hur lådan mår utav detta..

Är det någon som har bra koll på effekterna blir på lådan om den skadas eller så eller om det änns är någon ide att trimma en automat bil?

Tack i förväg!! smile

Har man råd att trimma har man råd att byta låda bakaxel däck och allt annat de medför annars ger man fan i de

SportPilot Ubåtsingenjör
19 februari 2012 · 7 247 Inlägg

beror väl på hur mycket effekt du vill krama ur... eller ja är ju vridet som tar död på lådan

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
bide92
19 februari 2012 · 26 Inlägg

Germax skrev:
Vad syftar du på för trim? Lådan hänger med utan problem vid moderat sugtrim.
Ska du ha på överladdning är det möjligt att den inte vill längre, jag vet inte vad det sitter för låda i din bil tyvärr.

ja det trimet ja funder ar på är chip ca 15 hk+ , fulflödes grenrör ca 20 hk + filter , samt kanske en enkel kompressor som levererar ca 240 på orginal.

det isf det.

It's a way of life, It's a way of love, It's a choice to make and it's a choice to love, It's a choice only we ho choose this will understand!
BMW is my choice!
Now you make your's!
BMW 325iA (2002)
Mack Forum- och sitemoderator
19 februari 2012 · 26 184 Inlägg

bide92 skrev:

Germax skrev:
Vad syftar du på för trim? Lådan hänger med utan problem vid moderat sugtrim.
Ska du ha på överladdning är det möjligt att den inte vill längre, jag vet inte vad det sitter för låda i din bil tyvärr.

ja det trimet ja funder ar på är chip ca 15 hk+ , fulflödes grenrör ca 20 hk + filter , samt kanske en enkel kompressor som levererar ca 240 på orginal.

det isf det.

Och med dem modifikationerna funderar du ens på om du ska fortsätta köra automat?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
bide92
19 februari 2012 · 26 Inlägg

Mack skrev:

bide92 skrev:

Germax skrev:
Vad syftar du på för trim? Lådan hänger med utan problem vid moderat sugtrim.
Ska du ha på överladdning är det möjligt att den inte vill längre, jag vet inte vad det sitter för låda i din bil tyvärr.

ja det trimet ja funder ar på är chip ca 15 hk+ , fulflödes grenrör ca 20 hk + filter , samt kanske en enkel kompressor som levererar ca 240 på orginal.

det isf det.

Och med dem modifikationerna funderar du ens på om du ska fortsätta köra automat?

tycker om automat samt så har den ju steptronic så det är ju inte så tråkigt ändå wink

It's a way of life, It's a way of love, It's a choice to make and it's a choice to love, It's a choice only we ho choose this will understand!
BMW is my choice!
Now you make your's!
BMW 325iA (2002)
SportPilot Ubåtsingenjör
19 februari 2012 · 7 247 Inlägg

med chip och grenrör kanske du kommer få ut 10-15 hk totalt .... det är absolut inte skadligt för lådan, inte ens nära skadligt för lådan ! Hade du snackat om effekter på 500 hk eller liknande kanske man ska börja fundera

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
bide92
19 februari 2012 · 26 Inlägg

CHEEVA skrev:
med chip och grenrör kanske du kommer få ut 10-15 hk totalt .... det är absolut inte skadligt för lådan, inte ens nära skadligt för lådan ! Hade du snackat om effekter på 500 hk eller liknande kanske man ska börja fundera

okej, nämen går den sönder så är det ju tråkigt men då är det ju bra att byta till en manuell men skall man ha sådana effekter upp över 400 så skall man inte ha automat wink

It's a way of life, It's a way of love, It's a choice to make and it's a choice to love, It's a choice only we ho choose this will understand!
BMW is my choice!
Now you make your's!
BMW 325iA (2002)
SportPilot Ubåtsingenjör
19 februari 2012 · 7 247 Inlägg

finns många automatare som pallar av bra mycket mer effekt än så ! tex en cheva 700 låda smile

men du kan vara cool lugn, inget kommer hända med din låda

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
bide92
19 februari 2012 · 26 Inlägg

CHEEVA skrev:
finns många automatare som pallar av bra mycket mer effekt än så ! tex en cheva 700 låda smile

men du kan vara cool lugn, inget kommer hända med din låda

okej, tack skönt att höra smile

It's a way of life, It's a way of love, It's a choice to make and it's a choice to love, It's a choice only we ho choose this will understand!
BMW is my choice!
Now you make your's!
BMW 325iA (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang